گزارش عملکرد توافقنامه مدیریت سیلاب شهر تهران در یکصد و شصت و هفتمین جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ارائه شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ، در این جلسه که جمعی از مدیران ارشد مجموعه‌های مختلف شهرداری تهران، وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین اعضای اصلی کمیته محیط زیست شورا، اساتید دانشگاه و متخصصان امر حضور داشتند، چکیده‌ای از فعالیت‌های صورت گرفته در قالب توافقنامه همکاری مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران در زمینه مدیریت سیلاب شهر تهران ارائه شد و مورد بحث و بررسی اعضای حاضر قرار گرفت. 
بنا بر این گزارش که توسط معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان ارائه شد، توافقنامه مذکور با پیشنهاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و با هدف ایجاد تعامل و همکاری در سطوح ارشد دستگاه‌های اجرایی مسئول در مدیریت سیلاب کلان‌شهر تهران، در هفتم آبان ماه سال1387  فی‌مابین وزیر وقت نیرو، شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران به امضا رسیده است. 
وی مدیریت حفاظت از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تعیین حدود حرائم و بستر مسیل‌ها جهت انعکاس در طرح‌های جامع و تفصیلی، توسعه سامانه هشدار سیل و به طور کلی ارتقای ضریب ایمنی شهر تهران در مواجهه با سیلاب را از اهداف اصلی این توافقنامه، ذکر کرد که این اهداف در قالب سه کارگروه تخصصی با حضور نهادهای ذی مدخل پیگیری می‌شود. 
عبدالله مظفری در گزارش مربوط به عملکرد کارگروه‌های تخصصی و دستاورد پروژه‌های در دست اقدام به تعیین حدود حریم و بستر بیش از 150 کیلومتر از رودخانه‌های فعال شهر تهران اشاره کرد که پس از طی مراحل قانونی جهت انعکاس در طرح تفصیلی شهر تهران ابلاغ خواهد شد. 
همچنین به مطالعات طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی اشاره شد که نتایج آن جهت آغاز فعالیت‌های اجرایی در اختیار شرکت‌های مشاور مناطق 22گانه شهرداری قرار گرفته است. 
معاون پیشگیری سازمان مدیریت بحران در جایگاه دبیر توافقنامه یاد شده از ارائه پیشنهاداتی در جهت تحقق اهداف همکاری‌های مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران خبر داد که از آن جمله می‌توان به تدوین برنامه جامع کاهش خطرپذیری سیلاب تهران، اجرای پروژه سامانه پیش‌بینی سیل حوضه‌های آبریز شمال تهران و فعالسازی کارگروه "مدیریت حفاظت و آزادسازی بسترها و حرائم" اشاره کرد. 
پس از آن پیشنهادات نمایندگان سایر سازمان‌های مسئول در زمینه نحوه مشارکت نهادهای متبوع خود در جهت توسعه و تحقق اهداف توافقنامه مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
در پایان دکتر معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست و عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن امید‌بخش خواندن اقدامات انجام شده و قدردانی از مسئولان ارگان‌های فعال در هماهنگی فعالیت‌های سال اخیر در جهت کاهش خطرپذیری شهر تهران در برابر سیلاب، بر آمادگی کمیته محیط زیست در خصوص بررسی و پیگیری برنامه‌های پیشنهادی توافقنامه در جلسات شورا تأکید کرد./ف
برچسب ها: شورا ، تهران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار