سازمان دیده بان حقوق بشر از مقامات بحرین خواست ممنوعیت برگزاری تظاهرات و تجمع را لغو کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی العالم این سازمان همچنین از مقامات بحرینی خواست یوسف المحافظه از فعالان حقوق بشر بحرینی را آزاد و اتهامات مطرح شده علیه وی را مبنی بر شرکت در تجمع غیرقانونی لغو کنند.
این سازمان همچنین اقدامات سرکوبگرانه علیه اعتراضات مسالمت آمیز در بحرین را محکوم کرد و دولت را مسئول اقدامات خشونت بار دانست.
کریم باغستانی خبرنگار این شبکه در بروکسل در گزارشی در این باره گفت: دیده بان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود به ممنوعیت تجمع بیش از پنج نفر در بحرین اعتراض و اعلام کرد مقامات بحرین باید هر چه سریعتر همه بازداشت شدگان از جمله یوسف المحافظه نایب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین را که جمعه گذشته بازداشت شد آزاد کنند. این سازمان همچنین دولت را مسئول جلوگیری از وقوع حوادث خشونت بار دانست تا این حوادث بهانه ای برای بازداشت فعالان بحرینی نباشد.
رید پرودی مشاور حقوقی سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: از دولت می خواهیم همه بازداشت شدگان را به سرعت آزاد و اتهامات آنها را لغو کند.
در ادامه گزارش آمده است: دیده بان حقوق بشر افزود اقدامات دولت بحرین بر وخامت اوضاع می افزاید. این سازمان خواستار توقف تعقیب فعالان بحرینی به سبب خواسته های عادلانه آنها و انتقاد از رفتارهای خاندان حاکم بر این کشور شد و بر ضرورت لغو فوری ممنوعیت اعتراضات تاکید کرد.
سعید الشهابی از رهبران مخالفان بحرینی در خارج گفت: عربستان لابی قدرتمندی را برای جلوگیری از توجه به حوادث بحرین در عرصه بین المللی رهبری می کند. کمیسیون اروپا و بخصوص کاترین اشتون وزیر خارجه اروپا باید مواضع شفاف تری در قبال انقلاب بحرین اتخاذ کنند.
در ادامه گزارش آمده است: سازمان دیده بان حقوق بشر فهرستی از فعالان برجسته بحرینی بازداشت شده و محکوم به زندان تهیه کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار