مدیر عامل موسسه به نشر آستان قدس رضوی گفت: جشن های زیر سایه خورشید گستره جغرافیای زیارت را از محدوده حرم مطهر رضوی خارج کرده و در سطح کشور و حتی جهان توسعه داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی جواد محمدزاده مقدم در آیین پاسداشت پنجمین دوره «جشن های بین المللی، مردمی و معنوی زیر سایه خورشید» تحول درونی در افراد را از برکات برگزاری جشن های زیر سایه خورشید عنوان کرد و افزود: یکی از پیامدهای ارزشمند برنامه های حوزه رضوی و جشن های زیر سایه خورشید، ایجاد معنویت و سیر و سلوک درونی میان برگزار کنندگان و مخاطبان است.

وی از وجود رویکرد مردمی در برگزاری جشن های زیر سایه خورشید به عنوان یکی از نقاط قوت این سلسله برنامه ها یاد کرد و ادامه داد: جشن های زیر سایه خورشید با رویکرد مردم محور و بومی، بخش مردمی سایر برنامه های حوزه رضوی را تکامل بخشید.

مدیر عامل سابق مؤسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی سیر تکاملی جشن های زیر سایه خورشید را در مرحله بلوغ و بالندگی عنوان کرد و گفت: ارتقاء برگزاری این جشن ها در دوره های آتی نیازمند حمایت و همکاری همه جانبه ادارات و نهادهای مرتبط، انسجام بیشتر میان مجموعه های برگزار کننده و همچنین کلان نگری در سطح آستان قدس رضوی است.

وی وجود اتاق فکری برای طرح ریزی برنامه های زیر سایه خورشید را در جهت برگزاری هرچه مناسب تر برگزار کردن این سلسله برنامه ها ضروری دانست و اظهار داشت: تجمیع صاحبان اندیشه در یک شبکه محتوایی و اتاق فکر برای استفاده از نظرات مختلف و ایجاد تظارب آراء، ارتقاء برگزاری جشن های زیر سایه خورشید را نتیجه می دهد.

محمدزاده مقدم ادامه داد: جوانان در تمام نقاط کشور صاحب اندیشه و نوآوری هستند که استفاده از نظرات آنها و به اشتراک گذاشتن طرح ها و ایده های آنان می تواند در ایجاد پدیده جدیدی در عرصه فرهنگی کشور به ویژه فرهنگ رضوی مؤثر واقع شود.

وی مجموعه آستان قدس رضوی را دارای ظرفیت های عظیمی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجرایی عنوان و تصریح کرد: اعتماد و اعتقاد مردمی به آثار تولیدی و اقدامات آستان قدس رضوی، مطالبه عمومی از آثار رضوی، امکان ترجمه آثار در حوزه بین المللی از جمله ظرفیت های آستان قدس رضوی محسوب می شوند که با استفاده از آنها و داشتن یک نگاه جامع و مردم محور، می توان جشن های زیر سایه خورشید و سایر برنامه های حوزه رضوی را هرچه بیشتر ارتقاء بخشید.

شایان ذکر است آیین پاسداشت پنجمین دوره «جشن های بین المللی، مردمی و معنوی زیر سایه خورشید» پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از شخصیت های کشوری، مدیران آستان قدس رضوی و اعضای کانون های جوانان رضوی استان های مختلف در سالن اجتماعات مرکز نمایشگاه و همایش های آستان قدس رضوی برگزارشد./س  


برچسب ها: مدیر ، عامل ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.