تظاهرکنندگان در برابر سفارت عربستان سعودي در قاهره خواستار آزادي زندانيان مصري در عربستان شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ شماري از مصري ها در برابر سفارت عربستان سعودي در قاهره در اعتراض به زنداني بودن بستگان خود در اين کشور تحصن کردند. تحصن کنندگان مي گويند عزيزان آنها سالهاست که در زندانهاي پادشاهي عربستان هستند و در مواردي هم در آنجا شکنجه مي شوند. وکلاي زندانيان مي گويند در مواردي بدون اينکه به آنها تفهيم اتهام شود زنداني شده اند.

يک زن تظاهرکننده گفت همسر من در زنداني در عربستان سعودي است بدون اينکه اتهامي عليه او وارد باشد يا در دادگاه محاکمه شده باشد. ماموران مخفي او را در سر کار بازداشت کردند.

پيش از اين نيز بارها مردم با تجمع در برابر سفارت عربستان سعودي در مصر،   خواستار آزادي بستگان خود شده بودند. اما بيش از همه مورد احمد جزاوي وکيل مصري که به اتهام داشتن مواد مخدر در فرودگاه جده عربستان بازداشت شد، توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است. بازداشت او تظاهرات گسترده اي را در برابر سفارت عربستان به راه انداخت. در پي اين اتفاق، سفير عربستان سعودي در قاهره موقتا اخراج شد.

يک زن ديگر هم گفت پسر من از سه سال پيش در شرايط سخت در زندان عربستان است. او در آنجا به شدت شکنجه مي شود. در نتيجه شکنجه ها او نابينا و به ديابت مبتلا شده است.تظاهرکنندگان از وزارت خارجه مصر هم خواستند تا در اين خصوص اقدام کند. متاسفانه دولت مصر تا کنون در اين خصوص سکوت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار