سرپرست تيم فوتبال استقلال، گفت: بايد فکر کنيم که تمام بازيکنان ما يک علي کريمي هستند و اگر چنين تفکري در تيم ما به وجود بيايد، همه تيم ها را مي توانيم شکست دهيم.

ميرشاد ماجدي سرپرست تيم استقلال، در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: به نظر من بازي با ازبکستان به مراتب سخت تر از بازي با کره جنوبي است. قبل از ديدار ما با کره جنوبي، يک همبستگي ملي در تمام ارکان فوتبال ما از هوادار گرفته تا مدير، مربي و بازيکن صورت گرفت و برنده آن بازي خانگي شديم، اما در حال حاضر آن شور و هيجان قبل از بازي با کره جنوبي را نمي بينم.

وي افزود: متاسفانه فوتبال ما در خواب پيروزي مقابل کره جنوبي است و همه فکر مي کنند بازي راحتي مقابل ازبکستان داريم، اما اصلا چنين چيزي نيست.

يادمان نرود که ازبکستان در بازي رفت در تاشکند 5 بازي خودش را به دليل محروميت نداشت. بازي با ازبکستان سرنوشت ما را براي صعود به جام جهاني رقم مي زند و بايد شور ملي به وجود بيايد و همه با غيرت و تعصب ايراني در استاديوم حاضر شويم و از تيم ملي حمايت کنيم.

سبک بازي ازبکستان قدرتي و فيزيکي است و آنها به هيچ وجه شکنندگي کره جنوبي را ندارند و اگر آن وفاق ملي باشد، پيروزي مقابل ازبکستان دور از دسترس نيست.

وي در ادامه گفت: من بازي ايران و اسپانيا را در جام جهاني فوتسال در تايلند از نزديک ديدم. در نيمه اول کسي از تيم ما حمايت نکرد و از اسپانيا عقب افتاديم، اما براي نيمه دوم نمي دانم آن همه ايراني از کجاي بانکوک خودشان را به سالن مسابقه رساندند و از تيم ملي حمايت کردند، همان شور و هيجاني که هواداران به وجود آوردند، باعث شد که تيم ما روحيه بگيرد و اسپانيا عقب بنشيند و بازي را مساوي کرديم.

وي افزود: در خيلي مواقع ما روي مسائل فني بحث مي کنيم، اما بحث روحي و رواني خيلي مهم است و الان بايد در مورد اين مسئله صحبت کنيم، چون بچه هاي ما نياز دارند که از سکوها انرژي بگيرند.

سرپرست تيم استقلال، اظهار داشت: متاسفانه علي کريمي در بازي با تاجيکستان مصدوم شد. بايد قبول کنيم که کريمي يکي از اسطوره هاي فوتبال ما است، اما شک نکنيم تيمي که مي خواهد به جام جهاني برود، نبايد متکي به يک نفر باشد.
 
ما بايد فکر کنيم که تمام بازيکنان ما يک علي کريمي هستند و اگر چنين تفکري در تيم ما به وجود بيايد، همه تيم ها را مي توانيم شکست دهيم، اما اگر روي يک بازيکن تکيه کنيم، به مشکل بر مي خوريم.
فوتبال جهان به سمت کار تيمي رفته است، ستاره ها مهم هستند اما کافي نيستند و کار تيمي مهم است.

وي افزود: بازيکن سرنوشت ساز ما در بازي با ازبکستان مردم خواهند بود، همان يار دوازدهم که در بازي با کره جنوبي به داد ما رسيد. مردم در بازي با ازبکستان هم نقش تعيين کننده اي دارند و مي توانند سرنوشت اين بازي خانگي را براي ما رقم بزنند.

وي در ادامه گفت: پس از چند بازي که تيم ملي ما با يک مهاجم کار مي کرد، کي روش در بازي با کره جنوبي از 2 مهاجم استفاده کرد. به کي روش توصيه مي کنم که مقابل ازبکستان هم هجومي کار کنيم. اگر با مهاجمان زياد از شروع بازي به سمت دروازه ازبکستان حمله کنيم، با فشاري که هواداران از روي سکوها خواهند آورد، ازبکستان عقب خواهند نشست و نتيجه مي گيريم، اما اگر بخواهيم اول حريف را در زمين ارزيابي کنيم و بعد تصميم بگيريم، به مشکل بر مي خوريم. ما بايد از دقيقه يک هجومي بازي کنيم و نشان بدهيم که براي برد به زمين آمده ايم.

ازبکستان قدرت بدني بالايي دارد و يک تيم فيزيکي است، اما بايد مقابل آنها محکم و با قدرت بازي را شروع کنيم تا به نتيجه مورد نظرمان برسيم.

وي افزود: نتيجه اين بازي خانگي براي ما اهميت بسيار زيادي داشته و در صعود ما به جام جهاني 2014 برزيل  نقش مهم و تعيين کننده اي دارد. بايد اين ديدار را کاملا جدي بگيريم و به دور از تمام مسائل حاشيه اي، فقط به فکر کسب 3 امتياز اين ديدار خانگي باشيم.

يادمان باشد که در حال حاضر ازبکستان 5 امتيازي است و نتيجه اين ديدار براي آنها هم خيلي مهم است، چون 3 امتياز اين ديدار مي تواند آنها را براي صعود به جام جهاني اميدوار کند، اما در خانه خودمان نبايد به ازبکستان چنين اجازه اي بدهيم، بلکه بايد با قدرت کار کنيم و 3 امتياز اين بازي مهم و سرنوشت ساز را در تهران، حفظ کنيم.

ماجدي در پايان گفت: هواداران اگر بپذيرند که همه بازيکنان ما علي کريمي هستند و هر 11 بازيکني که در زمين هستند را دوست داشته باشند، بسيار عالي خواهد شد. هواداراني که براي بازي با ازبکستان به استاديوم مي روند، بايد تمام انرژي شان را بگذارند و يک نفس تيم ملي را تا لحظه آخر تشويق کنند. طرفداران تيم ملي در بازي با کره جنوبي هم همين کار را کردند و اگر چنين فضايي دوباره به وجود بيايد، شکست ازبکستان دور از دسترس نيست. هواداران در اين بازي قرمز و آبي را فراموش کنند، چون بحث ملي است و بايد از ته قلب تيم ملي را حمايت کنيم./آق
برچسب ها: ازبکستان ، قرمز ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار