اولين سمينار بررسي راه‌کارهاي بهره‌وري انرژي در ساختمان امروز در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،قلي خسروي رئيس اتحاديه کشوري مشاوران املاک در اين سمينار با بيان اينکه مشاوران املاک نقش مهمي در نهادينه کردن داوري‌هاي مربوط به املاک و حل مسائل و مشکلات ملکي کشور دارند گفت: در خصوص بهره‌وري انرژي در ساختمان مشاوران املاک مي‌توانند با ارائه نظرات کارشناسانه و علمي کمک شاياني به افزايش بهره‌وري انرژي در ساختمان‌هاي کشور کنند.
رئيس اتحاديه املاک در ادامه از نقش مشاوران املاک به عنوان کارشناسان ملکي کشور ياد کرد و گفت: به منظور جلوگيري از پيش داوري و بروز تخلفات قرار است در هفته‌هاي آينده دانشگاه علمي کاربردي مشاوران املاک برپايه نهادينه  کردن داوري در حوزه مسائل ملکي با حضور قضات و وکلاي بازنشسته قوه قضاييه تشکيل شود.
وي تصريح کرد: همچنين قرار است از هفته‌هاي آينده براساس تصميماتي که در اتحاديه کشوري املاک و اتحاديه املاک تهران گرفته شده بخش عمده خدمات ملکي از طريق پست انجام شود.
خسروي در ادامه با مثبت ارزيابي کردن حرکت‌هاي دولت در راستاي ساماندهي بازار ملک در کشور از طريق ايجاد سامانه‌هاي کد رهگيري تصريح کرد: ساماندهي واحدهاي مسکوني يکي از بزرگترين حرکت‌هاي دولت براساس ساماندهي املاک در کشور است.
وي تصريح کرد: بايد همه فعاليت‌هاي بخش مسکن براساس برنامه ريزي انجام شود که در اين خصوص کمک شما مشاوران املاک باعث شده ما به مرحله سوم در اين زمينه برسيم هيچ صنفي بدون برنامه ريزي نمي‌تواند کاري را از پيش ببرد.
وي در خصوص برخورد با مشاوران املاک متخلف گفت: از هفته آينده براساس بند پ ماده 51 قانون اتحاديه املاک کشوري با کمک قوه قضاييه و سازمان تعزيرات برخورد جدي با مشاوران املاک متخلفي که بخواهند باعث ايجاد اختلال در بازار مسکن کشور شوند، مي‌کند.
رئيس اتحاديه کشوري املاک در ادامه گفت: براين اساس آموزش‌هايي براساس بند پ ماده 51 قانون با حمايت همه جانبه وزارت صنعت، معدن و تجارت زير نظر سازمان ثبت به مرحله اجرا گذاشته مي‌شود.
وي ادامه داد: دراين آموزش‌ها آخرين مقررات و قوانين مربوط به ثبت املاک به مشاوران املاک از سوي کارشناسان سازمان ثبت اموال و املاک ارائه مي‌شود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار