مدیریت شهری منطقه 13 برای ارایه خدمات اجتماعی سلامت محور ، آموزش همگانی ، فرهنگسازی‌ و اطلاع‌رسانی درخصوص پیشگیری از بیماری دیابت ، تمهیداتي انديشيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، به اذعان کارشناسان ، علت اصلي ابتلا به ديابت تغيير شيوه‌هاي زندگي است ، براین اساس  بايد شيوه‌هاي غلط زندگي را تغيير داد که اين امر بدون كمك آموزش ممكن نيست و از اينرو آموزش به عنوان مهم‌ترين راه پيشگيري از ابتلا به بيماري ديابت شناخته شده است.
ویژه برنامه های منطقه 13 در هفته ملی دیابت
رئیس اداره سلامت منطقه 13 گفت : ديابت شيرين يا بيماري قند يكي از شايعترين بيماري ناتوان كننده در قرن اخير است . این بيماري بيشتر در زندگي شهري ديده مي‌شود و از اين رو مديريت سلامت شهري براي معرفی عوامل تهديد کننده و آگاه سازی  جامعه  نسبت به بيماري‌ها بستر سازی و طراحی  را از سالها قبل اجرا کرده است.
غلامحسین ادب  با اشاره به ویژه برنامه های هفته ملی دیابت در منطقه 13  افزود: تمام تلاش براين است که افراد جامعه نسبت به اين بيماري آگاه شده و به عوامل خطر ساز توجه کنند.  
برپائی نمایشگاه و ایستگاه سلامت در فلکه دوم نیروی هوایی
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و آموزش شهروندان برای جلوگیری از شیوع بیماری دیابت گفت : با هدف ارائه خدمات سلامتی به شهروندان  پایگاهها،  ایستگاههای  سلامت  با موضوع دیابت (مشاوره، ویزیت...) و همچنین غرفه ها ی  فرهنگی و اجتماعی  از ساعت 16 تا 19 در فلکه دوم نیروی هوایی به مدت یک هفته  برگزار می شود.
وی افزود : همچنین حلقه آبی دیابت با شعار " دیابت : حفاظت کنیم از آینده مان " با همکاری و مشارکت کانون دیابت  23 آبان  روز دیابت تشکیل می شود.
طرح غربالگری دیابت
شهردار منطقه 13 اظهار داشت : طرح غربالگری دیابت  با هدف حفظ و ارتقای سلامت شهروندی از 24تا17 آبان ماه در خانه های سلامت محلات اجرا می شود.همچنین پایگاه ها ی غربالگری ویژه  دیابت در خانه های سلامت محلات و مساجد منتخب محلات برپا می شود.
به گفته وی در هفته ديابت در خانه‌هاي سلامت محلات  در مورد ديابت و پيشگيري از آن کلاس‌ها و کارگاه‌هايي را برگزار و تست‌هاي غربالگري را در گستره محلات  انجام می شود.
جشنواره های سلامت
مهندس مداحی برگزاری  جشنواره های سلامت را از یکی از ویژه برنامه ها ی هفته دیابت اعلام کرد که برای فرهنگسازی تغذیه صحیح و جلوگیر ی از شیوع بیماری دیابت در محلات برگزار می شود .
وی  خاطر نشان کرد : پیاده روی  نمادین،  همایش منطقه ای پیرامون پیشگیری از دیابت ، برگزار ی مسابقات نقاشی- ورزشی ، برپایی تورهای آموزشی و تفریحی با موضوع دیابت ارسال پیامک ، انجام تبلیغات محیطی ، توزیع هزار  اقلام آموزشی ، دوره های آموزشی  از دیگر ویژه برنامه هایی است که به مناسبت هفته دیابت اجرا  می شود./ز
برچسب ها: آموزش ، فرهنگسازی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار