معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس گفت: ورزشگاه میانرود شیراز با گذشت هفت ماه از سال 91 در انتظار اعتبار طرح مهر ماندگار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس حمیدرضا نیشابوری اظهار داشت: ورزشگاه میانرود که قرار بود تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری برسد به دلیل نرسیدن اعتبارات افتتاح آن به سال آینده موکول شد.

وی افزود: کلنگ احداث این مجموعه سال 1375 به زمین زده شد و با وجود وعده‌ها و بازدید مسئولان مختلف طی سال‌های گذشته هنوز این پروژه ملی درگیر اعتبارات بودجه‌ای است.

این مسئول تصریح کرد: در ابتدای سال 91 دولت دهم پروژه‌هایی را در قالب طرح مهر ماندگار قرار داد و این ورزشگاه نیز در این طرح گنجانده شد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس خاطرنشان کرد: با این وجود تاکنون از اعتبار 180 میلیارد ریالی تخصیص داده شده مهر ماندگار هیچ مبلغی برای این پروژه پرداخت نشده است.

نیشابوری اضافه کرد: ورزشگاه میانرود یک پروژه ملی است و اعتبارات ناچیز استانی جوابگوی هزینه‌هایساخت و تکمیل مجموعه نیست و نرسیدن اعتبار مهر ماندگار پیشرفت فیزیکی پروژه را کند کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به جدید و نوپا بودن وزارت ورزش و جوانان و گستره حوزه کاری این وزارتخانه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید حمایت و همراهی بیشتری باورزش کشور داشته باشند.

این کارشناس اداره کل ورزش و جوانان فارس ورزش و سلامت جسمانی و روانی افراد یک جامعه را عامل مهمی در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و ابراز داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و مبارزه با تهاجم‌های فرهنگی زمانی میسر می‌شود که در ورزش برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد.

نیشابوری تصریح کرد: شهر شیراز با وجود جمعیت میلیونی و مهاجرپذیر بودن، به علت اینکه در مرکزیت فارس است، کم‌ترین سرانه ورزشی را بین شهرستان‌های این استان دارد که برازنده پایتخت فرهنگی ایران نیست.

معاون فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان فارس ورود سرمایه‌گذاران خصوصی و صنایع را عاملی بسیار مهم در راستای رشد ورزش و ایجاد فضاهای جدید ورزشی نام برد و گفت: این اداره آمادگی دارد تا بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در ورزش فراهم و همچنین مشورت‌های لازم را به علاقمندان ارائه کند.

وی در ادامه از روند ساخت مجموعه ورزشی شش هزار نفری شهر شیراز سخن گفت و افزود: این مجموعه با حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز در بزرگراه حسینی‌الهاشمی در حال احداث است و با تکمیل آن می‌توان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را در آن برگزار کرد.

نیشابوری در مورد روند پیشرفت این پروژه گفت: بزرگ‌ترین مشکل احداث مجموعه‌های ورزشی در شیراز نبود زمین مناسب است که برای احداث این مجموعه زمینی با مساعدت شهرداری در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار گرفت.

این مسئول اضافه کرد: پیمانکار پروژه در حال آماده‌سازی و تسطیح زمین است و با پایان عملیات خاکبرداری آن کار احداث بنا آغاز می‌شود.

وی گفت: برای تسریع در روند ساخت مجموعه شش هزار نفری نیاز به ماشین‌آلات و دستگاه‌های تسطیح بیشتری است که از اداره راه و شهرسازی و دیگر ارگان‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم./س 


برچسب ها: میانرود ، اعتبار ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.