يکي از حاميان بزرگ مالي ورزش دوچرخه سواري، اعلام کرد؛ دو نفر از بلندمرتبه ترين مسئولان فدراسيون جهاني، بايد براي جلوگيرري از اين رسوائي استعفا دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاري رويترز؛
جيمي فولد رئيس يکي از بزرگترين شرکتهاي حامي ورزش دوچرخه سواري، فدراسيون جهاني اين رشته ورزشي (يو سي آي) را به مبلغي بالغ بر 5 ميليون دلار پرداخت جريمه، محکوم کرده است.
آنها مدعي شده اند؛ حمايت مالي آنها از ورزشي که پرافتخارترين ورزشکار آن به استفاده طولاني مدت از مواد نيروزا محکوم شده است، آبروي آنها را خدشه دار کرده است، به همين دليل درخواست دريافت غرامت کرده اند.
اما اين تمام ماجرا نيست، رئيس اين شرکت معتقد است؛ پت مک کوييد و هين ور بروگز، دو نفر از بلندمرتبه ترين مسئولان ورزش دوچرخه سواري، بايد براي کمتر شدن اثر اين رسوائي، از سمت خود کناره گيري کنند.
فولر در اين ارتباط، گفت: مادورنيس در مورد امور داريم که 20 سال است اين سمت را برعهده دارند، اما زماني که به نتايج آنها نگاه مي کنيم، شرم‌آور بوده است و ما بايد احساس شرم کنيم.
اين شرکت سوئيسي از سال 2008 به حمايت مالي اين ورزش پرداخته، اما فولر معتقد است عدم توانايي يو سي آي در کنترل دوپينگ در اين ورزش، به وجهه آنها خسارت هاي زيادي وارد کرده است.
وي در ادامه گفت: فدراسيون جهاني بايد توانائي اين را داشته باشد تا ورزش را در طول اين بحران هدايت کند، اما در حال حاضر اين وظيفه توسط مسئولان بلندپايه به خوبي انجام نشده است.
وربروگن در حال حاضر عضو افتخاري کميته بين المللي المپيک است، اما در طول سالهاي 1991 تا 2005 رياست فدراسيون جهاني دوچرخه سواري را برعهده داشته است و از سال 2005 اين سمت را به مک کوييد واگذار کرده است.
هردوي آنها در هفته هاي اخير و پس از افشاي دوپينگ طولاني مدت آرمسترانگ، تحت انتقادهاي فراوان قرار دارند./با
برچسب ها: فدراسیون ، مسئولان ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار