رئيس کميته معدني مجلس شوراي اسلامي گفت: در راستاي ارتقاي بخش معدن، مشکلات و مسائل روز معادن و صنايع معدني بزرگ به صورت ويژه در کميسيون صنايع با مشورت فعالان حقوقي پيگيري مي‌شود.

داريوش اسماعيلي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران  با بيان اين مطلب افزود: در سال جاري 7 اولويت کاري در کميته معدن تعيين شده که اجراي آن به بهبود وضعيت اين بخش کمک مي‌کند.
وي ادامه داد: يکي از مهمترين اولويت‌ها، بررسي وضعيت معادن و صنايع بزرگ همچون آهن، فولاد، مس، آلومينيوم، سرب، روي و سنگ‌هاي ساختماني در کميته معدني کميسيون صنايع و معادن است.
اسماعيلي اظهار داشت: اين بررسي و پيگيري مشکلات با مشورت فعالان و تشکل‌هاي بخش خصوصي انجام خواهد گرفت.
وي افزود: هم اکنون نخستين مورد بررسي در خصوص معادن سنگ آهن انجام گرفته و در آينده بخش‌هاي ديگر را نيز شامل مي‌شود.

* پيگيري تحقق اصل 44 قانون اساسي

رئيس کميته معدن مجلس با بيان اينکه يکي ديگر از اولويت‌هاي کاري اين کميته تحقق کامل مفاد قانون اصل 44 قانون اساسي است افزود: تنها راه نجات اقتصاد کشور اعتماد و حمايت از بخش خصوصي محسوب مي‌شود که اين اعتماد هنوز به طور کامل محقق نشده است.
وي ادامه داد: بسياري از واگذاري‌ها در بخش معادن نامناسب بود، و بخش خصوصي هنوز به طور کامل متصدي معادن واگذار شده نيستند.
اين عضو کميسيون صنايع و معادن با اشاره به اينکه پيگيري تصويب استراتژي معدن از ديگر اولويت‌هاي کاري به شمار مي‌رود ادامه داد: تکميل هرچه سريعتر اين استراتژي به روشن شدن وضعيت بخش‌هاي مختلف معدن و بهبود وضعيت آنها کمک مي‌کند.
وي تصريح کرد: بررسي چگونگي تکميل زنجيره ارزش مواد معدني از استخراج تا فرآوري، تکميل نقشه‌هاي زمين شناسي پايه براساس ماده 157 برنامه پنجم توسعه، بررسي قوانين مربوط به بخش معدن همچون قانون نظام مهندسي معدن و اصلاح قانون معادن و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و واحدهاي تحقيق و توسعه از ديگر اولويت‌هاي کاري کميته معدن در سال جاري محسوب مي‌شود./ک
برچسب ها: معدن ، صنایع ، مشکلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار