فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس از دستگیری شکارچیان غیر مجاز در این استان توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس کامران اسلاملو در این خصوص توضیح داد:32 قطعه لاشه پرنده کبک و تیهوی وحشی و یک لاشه جبیر از متخلفین شکار و صید ،توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست فارس کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس گفت: با تلاش و کوشش نیروهای یگان این اداره کل طی 48 ساعت گذشته تعداد 29 نفر متخلف و شکارچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی ادامه داد: از این متخلفین تعداد 31 قبضه اسلحه که هفت قبضه آن غیر مجاز بود ،طی عملیات هایی که در شهرستانهای لامرد، اقلید، سعادتشهر، نورآباد،فیروزآباد، سروستان، استهبان و پارک ملی بختگان صورت پذیرفت کشف و ضبط شد.

اسلاملو اضافه کرد: از این متخلفین 32 قطعه لاشه پرنده کبک و تیهوی وحشی و یک لاشه جبیر کشف و ضبط شد.

وی با بیان این مطلب که بسیاری از خسارتهای وارده به محیط زیست قابل جبران نیست میزان ضرر و زیان متعلقه به محیط زیست را طی این کشفیات حدود 19 میلیون و 680هزار ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته و افزایش گشت و کنترل و تقویت مناطق از نظر نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات مناسب گفت که به شدت با متخلفین برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارسهمچنین از نیروهای انتظامی وقضایی که نقش بسزایی در جهت همکاری و کشف تخلفات و صدور احکام بازدارنده در سطح استان دارند ،تقدیر کرد و فضای تعاملی بوجود آمده بین دستگاههای مختلف برای مبارزه با تخلفات شکار و صید را موثر و کارآمد خواند./س


برچسب ها: شکارچی ، دستگیر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.