ادبیات در هفته گذشته به واسطه برگزاری جلسات مختلف مرتبط با هفته کتاب در آستانه برگزاری این هفته فرهنگی قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران؛ ادبیات که در هفته گذشته به واسطه کاهش فعالیت اغلب ناشران، اجتناب برخی از مراکز نشر از فعالیت و ورود محموله های جدید کاغذ به قلب تپنده بازار کاغذ، شاهد فروکش التهاب چندین ماهه این بازار فرهنگی بوده، به دلیل ادعای برخی از نویسندگان حاضر در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از نحوه حضور 13 نفر از مسئولان فرهنگی کشور در این نمایشگاه بار دیگر با مسئله جدید مواجه شد.

بنابراین گزارش از رخدادهای فرهنگی دیگری که در هفته گذشته ادبیات دستخوش آنها شد می توان به طرح پیشنهاد نام گذاری روز 24 آبان ماه با عنوان هدیه کتاب به آنها که دوستشان داریم از سوی محمد رضا عبدالمالکیان و قرار گیری عنوان کتاب شرح اسم در زمره پرفروش ترین کتاب های ماه گذشته اشاره کرد.

لازم به ذکر است، هفته گذشته در راستای برگزاری بیستمین هفته کتاب ششمین جلسه سیاستگذاری هفته کتاب برگزاری نشست خبری این هفته فرهنگی و ملی، اعلام برنامه های نهادهای ادبی چون نهاد کتابخانه های عمومی و بنیادهای ادبی چون نهاد کتابخانه های عمومی و بنیاد ادبیات داستانی تشکیل و انجام شدند.

گفتنی است، هفته فرهنگی تونس نیز با هدف آشنایی هرچه بیشتر ایرانیان با مشترکات فرهنگی خود با مردم تونس با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار