معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: به دنبال برگزاری دوره تیم‌های پاسخگو به حوادث منطقه‌ایی در جمعیت هلال احمر استان اصفهان این شهر میزبان 18 کشور آفریقایی، آسیایی و اروپایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمدعلیزاده با اشاره به اینکه اصفهان برای دومین بار پیاپی متولی برگزاری این دوره بین‌المللی شده است، ادامه داد: در این دوره 100 نفر فراگیر از کشورهای مختلف دنیا به اصفهان سفر می‌کنند.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: به دلیل وجود امکانات ویژه در اصفهان در زمینه‌های آموزش‌های مرتبط با اهداف هلال احمر و صلیب سرخ برای دومین بار این شهر جایگاه اموزش فراگیران خارجی می‌شود.
وی اضافه کرد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان هلال احمر به منظور استفاده از توان امدادی امدادگران کشورهای مختلف در حوادث و سوانح بین‌المللی از چند سال پیش به برگزاری دوره‌های آردی آر تی برای فراگیران خارجی اقدام کرده است .

علیزاده با بیان اینکه امسال با رشد 20 درصد فراگیران روبرو شدیم ، تاکید کرد: سال گذشته 80 نفر فراگیر از 7 کشور خارجی به اصفهان سفر کردند که این رشد و استقبال از دوره‌ها در طول یکسال برای کشور و اصفهان برکت است.
وی گفت: در این دوره فراگیران با مدیریت بحران، پشتیبانی و تدارکات ، نحوه مقابله با حوادث غیر مترقبه ،استانداردهای لازم در حوادث و مدیریت خطرپذیری آشنا می‌شود.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان اصفهان بیان داشت: همچون دوره‌های بین‌المللی این چنین آموزش‌ها به صورت داخلی و در سطح کشور به امدادگران آموزش داده می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.