آموختن دانش به زبان فارسی تکیه اصلی مجله فیزیک است

مجله فیزیک که یکی از 10 مجله مرکز نشر است با تکیه اصلی آموختن دانش به زبان فارسی فعالیت خود را ادامه می دهد.

بهمن حاجی پور، رئیس مرکز نشر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: مجله فیزیک یکی از 10 مجله است که در آن مسئولان مرکز نشر دانشگاهی سعی دارند که مطالب مربوط به فیزیک را بیان کرده و مخاطبان این حوزه را از آخرین پیشرفت های فیزیک آگاه کنند.

وی افزود: فیزیک دانش طبیعت است و گستره اش پهنای گیتی و دنیای ذرات کوچکتر از هسته اتم را در برمیگیرد.

حاجی پور تصریح کرد: هدف مجله فیزیک که ربع قرن انتشار را پشت سر گذاشته ترویج زمینه های مختلف فیزیک بین کسانی است که به دلایل مختلف به فیزیک علاقمند هستند.

وی تصریح کرد: تکیه اصلی در همه تلاشی که مسئولان این مجله دارند بر زبان فارسی است چرا که همه کسانی که برای انتشار مجله تلاش می کنند باور دارند که تا زمانی که نتوانیم به زبان خود دانش را بیاموزیم و به زبان خود به دانش بیندیشیم نخواهیم توانست علم را از آن خود کنیم و همیشه مصرف کننده آن هستیم.

حاجی پور اظهار داشت: ارائه مقالات فیزیکدان های فارسی نویس، مصاحبه با دست اندرکاران فیزیک ایران، زندگی فیزیکدان ها،‌تاریخ و فرهنگ فیزیک و ترجمه مقالات خواندنی فیزیک از مجلات معتبر خارجی از جمله موضوعات مرتبط در خصوص بحث فیزیک است که علاقمندان جهت دریافت بیشتر می‌توانند به وب گاه WWW.IUP.IRمراجعه کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار