مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع بخش فلزی،غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد گفت: 28 هزار ارقام تولیدی در کشور دارای علامت استاندارد هستند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، مدیر کل نظارت بر اجرای استانداردصنایع بخش فلزی غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد در همایش استاندارد و کیفیت با بیان اینکه فرایند استاندارد ومولفه های کیفیتی کشوردر حال ارتقا است افزود:ظریب نفوذ استاندارد در کشور بیش از 82 درصد است.

امینی اظهار داشت:28 هزار ارقام تولیدی در کشور دارای علامت استاندارد هستند و 51 هزار مورد از اقلام در اقدامات نظارتی کالای مرغوب مورد بازرسی قرار گرفته که 500 مورد از پرواز های تولید کننده این کالاها در داخل کشور باطل شده است.

وی با بیان اینکه ویژگی های استاندارد متناسب با سلامت ،ایمنی و بهداشت مردم باید باشد خاطر نشان کرد:همه مردم باید در این امر مشارکت داشته باشند و کالاهایی که دارای علامت استاندارد نیستند به سازمان مربوطه معرفی نمایند.

امینی در خصوص استاندارد کالاهای خارجی نیز گفت:هیچ کالایی بدون بررسی استاندارد وارد کشور نمی شود و کالاهایی که به خصوص از کشور چین وارد کشور می شوند طبق دو تفاهنامه ای که بین دوکشور منعقد شده است هیچ کالایی بدون بررسی استاندارد از سوی سازمان استاندارد کشور چین وارد ایران نمی شود.

کل استاندارد خراسان شمالی نیز در این همایش گفت:سازمان استاندارد استان بازیر نظر گرفتن کلیه واحد های تولیدی در سراسر استان با سه آزمایشگاه غذایی و شیمیایی با استفاده از نیروهای متخصص کالاهای تولید شده استان را مورد آزمون قرار می دهند.

رضا زاده با بیان اینکه 30 آزمایشگاه همکار در زمینه مصالح ساختمتنی مصرفی و در زمینه صنایع شیمیایی و غذایی با این سازمان همکاری دارند افزود:22 استاندارد ملی توسط این کارشناسان در استان تدوین شده است.

وی اظهار داشت:158 واحد تولیدی در استان مشمول استاندارد اجباری هستند که 99 درصد صنایع غذایی دارای پروانه استاندارد هستند.

گفتنی است:در پایان این همایش از 6 تولید کننده در بخش کیفی محصولات تجلیل می شود./س

برچسب ها: ارقام ، تولیدی ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.