اصفهان/

ناپایداری ۸۴ هزار واحد مسكوني واقع در بافت فرسوده اصفهان در برابر زلزله

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان گفت: ۸۴ هزار واحد مسكوني واقع در بافت فرسوده اين كلانشهر در برابر زلزله نا پايدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان حسين جعفري با اعلام اين مطلب اظهار داشت: در صورت رخ دادن بلاياي طبيعي از جمله زلزله در اصفهان با خسارات جبران ناپذيري در بافت هاي فرسوده روبرو خواهيم بود.

وي افزود: تنگي معابر و ناپايداري منازل در شرايط بحراني، شهر را با مشكلات زيادي روبرو خواهد كرد كه اين مسايل لزوم توجه بيشتر به احياي بافت هاي فرسوده را دو چندان مي كند.

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري اصفهان اذعان داشت: بافت هاي فرسوده شهر اصفهان از زيرساخت هاي نامناسب رنج مي برد و اگر بهسازي و نوسازي نشود نا پايداري اين بافت ها با هر حركت و لرزشي مشكلات و معضلات جبران ناپذيري را براي اين شهر به همراه خواهد داشت.

جعفري به شاخص هاي بافت هاي فرسوده از جمله ريزدانگي و ناپايداري اشاره و خاطرنشان كرد: در قانون پنج ساله پنجم تكليفي به عهده دولت گذاشته شده است كه هر سال بايد ۱۰ درصد از بافت هاي فرسوده موجود در سطح كشور احياء و نوسازي شود لذا لازم است براي جلوگيري از افزايش معضلات موجود، دولت هرچه زودتر به تعهداتش جامه عمل بپوشاند.

وي تصريح كرد: نياز است تا شهرداري و مردم نيز اين مسئله را با جديت بيشتري پيگيري نمايند تا با يك عزم همگاني بافت هاي فرسوده از سطح شهر پاك شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.