ارزش يورو روز پنجشنبه در آسيا به سبب نگراني ها درباره رشد اقتصادي کشورهاي اروپايي با کاهش همراه بود.


به گزارش  سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از توکيو،اين در حالي است که که دلار نيز به سبب نگراني هاي دلالان از اوضاع اقتصادي آمريکا در بحبوحه نزديک شدن اين کشور به پرتگاه مالي تحت فشار قرار دارد.
هر يورو با کاهش يک مميز دو هزار و هفتصد و چهل و پنج دلار و صد و يک مميز هفتاد و هشت ين در بازار توکيو مبادله شد. اين در حالي است که هر يورو اواخر روز چهارشنبه در بازار نيويورک با يک مميز دو هزار و هفتصد و شصت و هفت دلار و صد و دو مميز نه ين معامله شده بود.
سرمايه گذاران روز چهارشنبه و پس از آن که اتحاديه اروپا پيش بيني درباره رشد اقتصادي براي منطقه يورو را کاهش داد و آن را يک دهم درصد براي سال آينده اعلام کرد دچار ترس و نگراني شدند. سرمايه گذاران به سياست نشست بانک مرکزي اروپا و سخنان ماريو دراگي رئيس اين بانک چشم دوخته اند.
دايساکو اوئنو کارشناس اقتصادي موسسه ميتسوبيشي مي گويد:« هر چند که پيش بيني مي شود بانک مرکزي اروپا تغيير زيادي در سياست هاي پولي خود به وجود نياورد و به سياست هاي کنوني اش ادامه دهد اما اگر آقاي دراگي از احتمال کاهش مشکلات اقتصادي در بحبوحه شدت يافتن بحران اقتصادي منطقه يورو سخن بگويد ممکن است يورو تحت فشار قرار گيرد.»
 او گفت:« در آسيا موضع "منتظر باشيم و ببينيم چه مي شود" حاکم است.»  انتشار خبر تصويب اقدامات رياضتي توسط پارلمان يونان براي تضمين دريافت کمک هاي اقتصادي از سوي وام دهندگان بين المللي سبب شد ارزش يورو کمي افزايش يابد.

برچسب ها: یورو ، آسیا ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار