اقتصاددان های آمریکا در پی انتشار گزارشی از افزایش واردات آمریکا و کاهش تجارت در این کشور خبر دادند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، بر اساس گزارش منتشر شده، افت تجارت در آمریکا از ماه می تا کنون به پایین ترین میزان خود یعنی 45 میلیارد دلار رسیده است.

افزایش مالیات و هزینه های بالا از عواملی هستند که تولیدات کارخانه ها و معاملات شرکت ها را تحت تاثیر قرار داده اند. همین امر موجب کاهش تولید و در نتیجه افت صادرات آمریکا شده است که برای دومین ماه متوالی به سطح پایینی رسیده و باعث ضرر شرکت هایی از جمله شرکت الکتریکی امرسون شده است.

نیگل گالت، رئیس اقتصاددان شرکت آمریکایی در ماساچوست بیان کرد: به نظر می رسد قیمت بالای نفت و افزایش تقاضای مصرف کننده، موجب افزایش واردات شده باشد. وی در ادامه تصریح کرد که این کشور باید  میزان واردات خود را به حد میانگینی برساند.

پاتریک فیتگرالد، مدیر شرکت امرسون نیز اظهار کرد: بهبود اوضاع موجود نیازمند زمان زیادی است و در حال حاضر نمی توان نتیجه مشخصی را پیش بینی کرد. دولت باید در مورد میزان دریافت مالیات تجدید نظر کند.

همچنین اقتصاد بحرانی حوزه یورو در سال 2011 نیز از دیگر عواملی است که باعث رکود اوضاع اقتصادی و تجاری آمریکا شده است، چرا که دولت های اروپایی طرف حساب اصلی آمریکا هستند.

برچسب ها: آمریکا ، تجارت ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار