سه طرح عمران روستایی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان چاراویماق به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،فاز نخست پروژه تامین آب آشامیدنی مجتمع آبگرم در روستای بابونه یکی از این طرح‌ها بود که با هدف آبرسانی به 15 روستای شهرستان چاراویماق و با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال اجرا شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه که برای تکمیل آن 4 ایستگاه پمپاژ و 45 کیلومتر خط انتقال اجرا شده است، در فاز نخست 330 خانوار روستاهای منطقه از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی متوسط هزینه مجتمع‌های آبرسانی روستایی برای هر خانوار در استان 20 میلیون ریال است؛ اما در پروژه یاد شده در شهرستان چاراویماق به علت پراکندگی روستاها و کم‌جمعیت بودن آنها این رقم به 50 میلیون ریال می‌رسد.

یکی دیگر از طرح‌های افتتاح شده در سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان چاراویماق طرح ویژه نوسازی و بهسازی 110 واحد مسکن روستایی بود که برای اجرای آن بیش از 13 میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

همچنین با حضور استاندار آذربایجان شرقی پروژه بهسازی و آسفالت راه روستاهای ذاکرکندی، آغبلاغ کورانلو و بیلرکندی به طول 45 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

این طرح قریب هزار خانوار روستاهای این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد و هم‌اکنون 33 کیلومتر راه روستایی دیگر در این منطقه در دست احداث و نوسازی قرار دارد./س

برچسب ها: بهره برداری ، عمرانی ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.