مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: جشن های مردمی و معنوی زیر سایه خورشید فرصت مناسبی برای تبیین معارف و شعائر دینی در کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومی مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان در آستانه برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشن های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» این جشن ها را نقطه عطفی در برگزاری مراسم های مذهبی در کشور عنوان کرد.

وی امام رضا (ع) را بزرگ‌ترین سرمایه فکری و معنوی مردم ایران دانست و در ارتباط با نقاط قوت جشن‌های زیر سایه خورشید که در دهه کرامت و ایام میلاد امام هشتم برگزار می‌شود، گفت: این جشن ها با رویکرد برگزاری بومی و مردمی در هر شهر، الگويي جديد را براي نشاط سالم در راستاي احياي فرهنگ اسلام و ارزش‌هاي الهي ارائه مي دهد.

خوراکیان ویژگی جشن‌های زیر سایه خورشید و وجوه ممتاز آن را به چند بخش تقسیم کرد و اظهار داشت: جنبه معرفتی این جشن‌ها و همچنین توجه به تبین معارف دین به ویژه سنت و سیره حضرت رضا (ع) در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته بارز‌تر و آشکار‌تر بوده و شاهد روند رو به رشدی در این زمینه هستیم.

وی دیگر ویژگی این جشن‌ها را مردمی بودن آن‌ها دانست و ادامه داد: به طور کلی جشن‌های زیر سایه خورشید توسط تشکل‌ها و مجموعه‌هایی از مردم بومی شهرهای مختلف برگزار می‌شود و به همین سبب حال و هوای مردمی و پرشوری در میان برگزار کنندگان و شرکت‌کنندگان ایجاد می‌شود که ضمن افزایش مشارکت عمومی و همکاری در برگزاری برنامه ها، می تواند در تبلیغات برنامه ها و جذب مخاطب نیز مؤثر واقع شود.

مدیر عامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی اظهار داشت: توسعه مناطق تحت پوشش جشن‌ها، تخصصی شدن یا متناسب‌سازی جشن‌ها با مخاطبان متفاوت، محدود نشدن این مراسم به ایام میلاد حضرت رضا (ع) و دهه کرامت و همچنین ارتباط مستمر با مفاهیم رضوی و امام رضا (ع) از نکات در حال بررسی در راستای ارتقاء کیفیت برگزاری برنامه‌های سلسله جشن‌های زیر سایه خورشید محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تشکل‌ها و گروه‌هایی که در اجرای طرح زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف همکاری داشته‌اند، گفت: تشکل‌ها و گروه‌هایی که به کارهای فکری و فرهنگی می‌پردازند، نسبت به ارتباط و همکاری با مجموعه آستان قدس رضوی به عنوان یک مرکز علمی، دینی و فرهنگی اظهار علاقه می‌کنند و استفاده هرچه بیشتر از چنین ظرفیت هایی، می تواند در افزایش توان اجرایی و بار معنوی جشن ها بیش از پیش مؤثر واقع شو./س  


برچسب ها: مدیر ، عامل ، مؤسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.