رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين ترويج فرهنگ مطالعه را وظيفه اي همگاني دانست و خواست تا اين مهم به وظيفه اي عمومي مبدل شود.

 

حسين هلاكويي،رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ با اشاره به اهميت كتاب در سبد كالاهاي فرهنگي خانواده ها،گفت: افراد جامعه بايد كتاب هاي مطالعه شده را به ديگران اهداء كنند تا تمامي آنها از اطلاعات آن بهره مند و در گرايش به اين فرهنگ مهم تشويق شوند.

هلاكويي افزود : تكرار اين حركت در افراد جامعه انگيزه مطالعه را افزايش و باعث ايجاد دغدغه تهيه كتاب بين مردم مي شود.

وي در ادامه خاطرنشان كرد:مردم بايد مطالعه كتاب را براي رسيدن به شاخص هاي جامعه يك وظيفه بدانند تا با اطلاعات كامل و جامع و با برنامه ريزي صحيح به اين امر دست يابند.

وي خواستار افزايش اعتبارات فرهنگي از مسئولان عالي رتبه شد و افزود: رؤسا و مسئولان ادارات هر شهرستان با خريد كتاب از نويسندگان همان شهرستان، انگيزه نويسندگان و خوانندگان را افزايش داده و در نتيجه باعث بالا رفتن سطح مطالعه مفيد خواهد شد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اسفراين به استقرار ايستگاه هاي مطالعه و قفسه هاي باز كتاب در اماكن پرتردد اشاره كرد وگفت: براي نهادينه كردن فرهنگ مطالعه در جامعه تمام سازمان هاي مربوطه مي بايست از همه ظرفيت هاي خود براي تشويق و ترغيب افراد به مطالعه كتاب استفاده كنند.

وي همچنين به برگزاري مسابقات كتاب و كتابخواني در تمام ارگان هاي دولتي و نيز براي افزايش اطلاعات شهروندان به وي‍ژه جوانان اشاره كرد و افزود: آغاز اين حركت مي بايست از مدارس و دانشگاه ها انجام شود.

يادآوري مي شود؛ هفته كتاب و كتابخواني امسال از 20 آبان آغاز مي شود و سال جاري بيستمين دوره برگزاري اين مهم است./س

برچسب ها: ترویج ، فرهنگ ، مطالعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.