شمار گردشگران آمریکایی هم برای ایران در حال افزایش است و بسیاری از آنها تجارب خوبی از سفر به ایران داشته اند...

روزنامه واشنگتن پست آمریکا در گزارشی به رونق بخش گردشگری اقتصاد کشورمان پرداخت و از آن به عنوان " نقطه روشن برای ایران" یاد کرد.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران
، واشنگتن پست در اقدامی نادر و تقریبا عجیب لب به اعتراف از رونق صنعت گردشگری کشورمان گشوده است.
در این گزارش که تحت عنوان"گردشگری نقطه روشن برای ایران" منتشر شده آمده است تلاش های غربی برای منزوی کردن ایران و وادار ساختن این کشور برای متوقف ساختن برنامه غنی سازی خود، تاثیری ناخواسته و برای ایران، بسیار خوشایند داشته است و در آن جهش گردشگری ایران است.
این گزارش در ادامه گفته است مسافران بین المللی بسیاری راهی ایران می شوند.
در سال های اخیر روند رشد گردشگری ایران از میانگین رشد جهانی فراتر رفته است. بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری از سال 2004 تا 2010، میزان رشد سالانه گردشگرانی که از کشورهای خارجی دیدن کرده اند 2/3 درصد بوده است ، اما در همین مدت مشابه صنعت گردشگری ایران بسیار سریعتر رشد کرد و رشد 7/12 درصدی را نشان می دهد.
سال گذشته تعداد گردشگران خارجی ایران به سه میلیون نفر رسید که بیش از 2 میلیارد دلار به اقتصاد ایران کمک کردند. دست اندرکاران تورهای مسافرتی می گویند این رقم امسال بیشتر هم شده است. این گردشگران رونق لازم را به اقتصاد کشور تزریق کرده اند.
اکثر مسافران خارجی ایران به دلایل مذهبی،‌زیارت اماکن مقدسه به ایران سفر می کنند.
واشنگتن پست با استناد به آمارهای ایران می گوید، سال گذشته حدود 20 هزار نفر برای گردشگری غیرمذهبی وارد ایران شدند که بیشتر آنها از کشورهای چین و آلمان بودند.
طبق آمار ارائه شده از سوی منابع اطلاعات مسافری ایران سال گذشته حدود 1000 آمریکایی به ایران سفر کردند.
واشنگتن پست اماکن تاریخی بی شمار و شهرت ایرانیان به مهمان نوازی را از عوامل جذب گردشگران خارجی عنوان کرده است.
این روزنامه می نویسد، اگر چه وزارت خارجه در خصوص سفر به ایران سالهاست به اتباع خود هشدار می دهد، اما هیچ محدودیتی برای آمریکائیان جهت سفر به ایران وجود ندارد.
واشنگتن پست به نقل از یک گردشگر آمریکایی که به ایران سفر کرده می نویسد، در ایران برای مسافران هیچ کمبودی وجود ندارد،‌این گردشگر از مردم ایران به عنوان بهترین بخش سفر خود یاد کرده و گفته است، همچنین تاریخ، اماکن تاریخی و البته باغ های ایران نیز از بهترین قسمت های سفر بودند.
واشنگتن پست می نویسد فرآیند سفر و بازدید از ایران نیز بسیار آسانتر از آنچه که قبلا بود،‌ شده است.
این روزنامه می نویسد، اکنون فرآیند دریافت ویزای ایران ساده تر شده و دفاتر مسافرتی بیشتر کارهای اخذ روادید را انجام می دهند.
واشنگتن پست در پایان می نویسد شمار گردشگران آمریکایی برای ایران در حال افزایش است و بسیاری از آنها تجارب خوبی از سفر به ایران داشته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار