بر اساس تازه‌ترین آمار، ۱۱۷ میلیون امریکایی کم‌تر از ۵۰ درصد از واجدان شرایط رای، در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شرکت کرده‌اند که نشان می‌دهد مشارکت عمومی در این انتخابات نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۸، ۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، آمار کمیسیون انتخابات دولت فدرال امریکا در سال ۲۰۰۸ میلادی حاکی از آن است که در انتخابات ریاست جمهوری چهار سال قبل، ۱۳۱ میلیون شرکت کننده به پای صندوق‌های رای رفتند.

این خبرگزاری روز چهارشنبه آمار اولیه مشارکت عمومی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را منتشر کرد؛ آمار شرکت‌کنندگان در انتخابات احتمالا بعد از طبقه بندی آرای نهایی، اندکی افزایش خواهد یافت.

کورتیس گانز رئیس مرکز مطالعات رای دهندگان امریکا درباره مشارکت عمومی مردم در انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفت: روی هم رفته، مردم مشارکت محسوس نداشته‌اند.

وی افزود: در بیشتر ایالت‌های امریکا، آمار حضور رای‌دهندگان در انتخابات امسال حتی کمتر از سال ۲۰۰۴ بوده است.

گانز در ادامه گفت: در رقابت انتخاباتی سال ۲۰۱۲، تاکتیک‌های تبلیغاتی محروم‌کننده فراوانی وجود داشت که احساس ناخرسندی و بی‌میلی را در بسیاری از رای دهندگان تحریک می‌کرد.

برخی از کارشناسان همچنین حضور کم‌رنگ عمومی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را با ویرانی‌های ناشی از توفان شدید سندی در ایالت‌های سواحل شرقی امریکا مرتبط می‌دانند.

پوشش خبری از این توفان سهمگین، تبلیغات انتخاباتی باراک اوباما و رقیب وی، میت رومنی از حزب جمهوری خواه را تحت الشعاع قرار داد و به کاهش توجه رای‌دهندگان منجر شد.

باراک اوباما اولین نامزد حزب دموکرات امریکاست که پس از بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶، در دو دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیروز شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار