اين تانك نزديكترين تانك رقيب به تانك K2 كره جنوبي است كه بر اساس همان تانك طراحي شده ولي داراي سلاحهاي قويتري و بدنه اي طولاني تر است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ترکیه یکی از کشورهایی است که اخیرا مزه خودکفایی در تولید تجهیزات دفاعی را چیده است و پس از ساخت چند نمونه پهپاد، به تازگی نیز دومین ماهواره تولید داخلی را به پایان رسانده است.

اکنون نیز اعلام شده است که اولین تانک ساخت این کشور 25 آبان ماه آزمایش خواهد شد. بنا بر اعلام رسانه ها، طراحي اولين تانك بومي تركيه از سال 2005 آغاز و در سپتامبر 2010 طراحي كلي اين تانك به پايان رسيد و نام آن فعلا آلتای اعلام شده است.

آلتاي اولين تانك بومي نيروي زميني تركيه خواهد بود و تركها در نظر دارند كه تعداد 250 دستگاه از آنرا در مرحله اول توليد کنند و در نهايت به تعداد 1000 عدد برسند كه در چهار مرحله و هربار تعداد 250 عدد توليد می شود.



اين تانك نزديكترين تانك رقيب به تانك K2  كره جنوبي است كه بر اساس همان تانك طراحي شده ولي داراي سلاحهاي قويتري و بدنه اي طولاني تر است.

به گفته عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه مهندسان این کشور مدتهاست برای تولید تانک با امکانات داخلی تلاش می کنند و قرار است اولین آزمایش نیز 15 اکتبر ( 25 آبان) طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در منطقه عارفیه استان ساکاریا انجام شود.

وی پیش بینی کرد تانکهای تولید ترکیه در سال های 2017 - 2016 تحویل نیروی زمینی ارتش این کشور شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار