وی با بیان این که وزارت علوم باید معیارها و استاندارد های آموزش های الکترونیکی را تعیین کند افزود: کیفیت ها در آموزش های الکترونیکی بر دو نوع است که کیفیت محتوا بر عهده دانشگاهاست و دیگر زیر ساخت هاست که در این حوزه شرکت مخابرات می تواند با فراهم آوردن آن و تقویت پهنای باند اینترنت در این زمینه نقش خوبی ایفا کند.
وی در مورد این که سرعت های اینترنت واقعی هستند یا خبر تصریح کرد: سرعت واقعی قابل سنجیدن نیست و سازمان تنظیم مقررات رادیویی متولی و ناظر این کار است و این موضوع در کشور ما جدی گرفته نمی شود.
وی خواستار مدیریت پهنای باند در کشور شد و ادامه داد: ما روی توسعه شبکه های اجتماعی خوب کار نکرده ایم در حالی ابزارهای یادگیری زیادی در دنیا هستند که خوب مورد استفاده قرار می گیرند و جمعیت 800 میلیونی فیس بوک را در دنیا نمی توانیم نادیده بگیریم و باید این حوزه را به خوبی مدیریت کنیم.
تولید محتواهای الکترونیکی در کشور باید سازماندهی شود
مدیر آموزش های الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: IT ابزاری بر خدمت به بشریت است و استفاده صحیح از آن نیاز به فرهنگ سازی دارد و می توان فرصت های شغلي و منابع درآمدی زیادی را در این حوزه ایجاد کرد و با سرمایه گذاری مناسب تهدید های این حوزه را هم به فرصت تبدیل کرد و آموزش ها و تولید محتواهای بومی در این حوزه می توانند در تحقق این امر مفید و مؤثر باشند.
وی افزود: اگر بتوانیم هر چه بیشتر محتواهای الکترونیکی را در کشور تولید کنیم هزینه های کمتری را در حوزه اینترنت خواهیم پرداخت و سیاستگذاری های مناسب می تواند باعث ایجاد تحول در این حوزه شود.
وی به ایمیل ملی اشاره کرد و یادآور شد: باید گنجایش و امکانات لازم در ایمیل ملی به وجود بیاید و اعتماد سازی لازم نیز صورت پذیرد تا بتواند به جایگاه خود در کشور دست پیدا کند.
مهندس رکن الدینی در ادامه گفت: فن آوری های متن باز در دنیا این قابلیت را دارند که در اختیار هر کسی قرار بگیرند و چیزی به آن اضافه کنند و ما در کشور می توانیم از این فن آوری ها به خوبی استفاده کنیم.
وی افزود: فن آوری های متن باز قابلیت این را دارند که بر اساس ایده ها و متناسب با نیاز کشور برنامه ریزی و ساخته شود و با گسترش این فن آوری ها می توان در حوزه آموزش تحول مهمی ایجاد کرد و خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی برای گسترش این حوزه در دست اقدام است./ع2