مدير يکي از بيمارستان هاي محلي شهر سليمانيه کردستان عراق اعلام کرد يک کرد عراقي پس از حمله هواپيماهاي ارتش ترکيه به شمال عراق کشته شد و دو تن ديگر از کردهاي عراقي در اين بمباران ها زخمي شدند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سه شنبه شب ، هواپيماهاي ترکيه روستايي را در منطقه قلات ديزه در استان سليمانيه بمباران کردند. استان سليمانيه يکي از سه استان منطقه کردستان عراق است.

هيمن بيروت مدير بيمارستان قلات ديزه گفت : قرباني يک جوان است . يکي از دو فرد زخمي شده در وضع وخيمي بسر مي برد و به بيمارستان سليمانيه منتقل شده است.اکتبر ، پارلمان ترکيه به ارتش اجازه داده بود به حملات خود به پايگاه هاي پشتيباني اعضاي حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک ادامه دهد.

هدف از  اين حملات فرامرزي که از سال دو هزار و هفت انجام مي شود ، نابود کردن پايگاه هاي حزب کارگران کردستان در عراق است.

همچنين شبکه خبري ان تي وي ترکيه اعلام کرد کماندوهاي اين کشور عمليات محدودي را عليه اردوگاه هاي اعضاي حزب کارگران کردستان ترکيه پ ک ک در شمال عراق به اجرا در آوردند. دو گردان از کماندوهاي ارتش ترکيه براي اجراي اين عمليات که دو روز پس از بمباران هاي هواپيماها صورت مي گيرد و در طول آن نيروها تا پنج کيلومتري داخل خاک عراق با بالگرد منتقل شدند ، عمليات را آغاز کردند.


برچسب ها: حمله ، عراق ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار