دستیار و مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا گفت: امروز شیعیان دارای قدرت تأثیرگذاری فراوانی در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و فرصت‌های فراوانی را بوجود آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرلشکر سید یحیی صفوی در مراسم اختتامیه اولین همایش ژئوپلیتیک شیعه که در دانشکده مطالعات جهانی دانشگاه تهران برگزار شد، طی سخنانی با بیان این‌که نقش‌آفرینی سیاسی شیعه به رهبری امام خمینی(ره) تجلی یافت، اظهار داشت:‌ مراکز تحقیقاتی شرق و غرب، تحقیقات خود را بر روی مسائل شیعه شروع کرده و امروز شیعه در ایران، الهام‌بخش انقلاب اسلامی و توسعه قلمرو فرهنگی سیاسی در منطقه شده است.

وی افزود:‌ انقلاب اسلامی در جهان در بُعدهای مادی و معنوی، تأثیرگذار بوده است و شاهد نقش این تاثیر در عراق، افغانستان و پاکستان هستيم.

دستیار و مشاور عالي فرمانده معظم کل قوا با بیان این‌که شکست رژیم صهیونیستی برای اولین بار در مقابله با نیروهای حزب‌الله و در جنگ‌های 22 روزه‌ و 33 روزه بوده است، تأکيد کرد: این مقاومت حزب‌الله از حوادث مهم ژئوپلیتیکی در منطقه بوده که متأثر از انقلاب اسلامی است.

وی همچنین تصریح کرد: امروز شیعیان دارای قدرت تأثیرگذاری فراوانی در سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی هستند و فرصت‌های فراوانی را بوجود آورده‌اند. امروز جایگاه اقتصادی شیعه جایگاه منحصر به فردی است.

صفوی در پایان با اشاره به پیام‌های اصلی این همایش خاطرنشان کرد: امروز باید برپایه احترام متقابل و نقش‌آفرینی در برابر همه ملت‌ها در فرایندهای صلح‌ساز، همگرایی ایجاد کنیم و این یکی از هدف‌های اساسی شیعه در جهان اسلام است.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: صفوی ، دستیار ، مشاور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار