نمایندگان مردم استان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی، دریافت خسارت ترك خوردگی پایه های پل تاریخی زمان خان سامان را با جدیت پیگیری می كنند.


نماینده مردم شهرستان شهركرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات عمرانی غیركارشناسی و دخل و تصرف در حریم پل، خسارت های شدیدی به پایه های پل تاریخی زمانخان وارد كرده است.
 
سید سعید زمانیان با بیان اینکه افزایش آب خروجی از سد زاینده رود در سال گذشته و وارد شدن ضربات شدید آب گل آلود به پایه پل، در ترك خوردگی پل بی تاثیر نبوده است؛ گفت: تیم كارشناسی، متشكل از متخصصان شركت آب منطقه ای اصفهان، شهرداری و بخشداری سامان و اداره كل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری ترك خوردگی پایه این پل تاریخی را بررسی می كند.
 
عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اثرات خشكسالی های اخیر در این استان و خشك شدن ملات ساروجی پل زمانخان، گفت: تغییر رژیم آبی رودخانه و افزایش دبی آب از دیگرعوامل موثر بر ترك خوردگی پایه پل محسوب می شود.
زمانیان افزود: نمایندگان مردم استان در مجلس، این موضوع را با همكاری اداره كل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری به منظور دریافت خسارت به این پل تاریخی، با جدیت پیگیری می كنند.
 
پل تاریخی زمان خان با دو دهنه طاق قوسی به طول 22، عرض 5 و ارتفاع 13 متر از آثار دوره صفویه است كه در فاصله 29 كیلومتری شهرستان شهركرد و پنج كیلومتری شهر سامان بر روی رودخانه زاینده رود بسته شده  و با شماره 1744در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.