يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: ثبات در پاکستان زماني محقق خواهد شد که ميان ارتش و حزب مردم در اين کشور نوعي هماهنگي ايجاد شود و آمريکا هيچ‌گونه دخالتي در امور پاکستان نداشته باشد.

پير محمد ملازهي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعارض ميان ارتش و دولت پاکستان گفت: حزب مردم پاکستان سعي دارند دولت پاکستان را در راس قرار دهند در حالي‌که ارتش اين کشور همواره در مقابل طرح‌هاي حزب مردم مقاومت مي‌کند.

وي تصريح کرد:  شرايط کنوني پاکستان نسبت به گذشته  متفاوت و  اوضاع داخلي اين کشور مساعد شده و به نظر مي رسد ارتش پاکستان در مقابل مطالبات حزب مردم عقب نشيني خواهد کرد.

ملازهي با بيان اينکه ارتش پاکستان به نظارت دولت بر عملکردش تن نخواهد داد، افزود: ميان ديدگاه ارتش پاکستان و حزب مردم در ارتباط با مسائل افغانستان و کشمير تعارض جدي وجود داشته و ارتش اين کشور به نظارت دولت بر اقداماتش تن نخواهد داد.

اين کارشناس مسائل خاورميانه افزود: حزب مردم سعي دارد مسئله کشمير را به صورت مسالمت آميز و از طريق مذاکره با هند حل کند در حالي که ارتش معتقد است بايد به طور قاطعانه ايستادگي کنند.

وي با اشاره به نقش نيروهاي خارجي به خصوص آمريکا در پاکستان، تصريح کرد: آمريکا سعي دارد نقش دموکراسي دروغينش را در اين کشور پر رنگ جلوه دهد و عملا کنترل اين کشور را بدست گيرد.

ملازهي افزود: ثبات در پاکستان زماني محقق خواهد شد که ميان ارتش و حزب مردم در اين کشور نوعي هماهنگي ايجاد شود و آمريکا هيچ‌گونه دخالتي در امور پاکستان نداشته باشد.

اين کارشناس مسائل خاور ميانه در پايان ياد آور شد: آمريکا سعي دارد سياست‌هاي اعمال شده در  پاکستان را با سياست هاي خود در منطقه هماهنگ کند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار