بیش از 24 میلیارد دلاری کالا های غیر نفتی 7 ماه امسال از کشور صادر شد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران معاون بازاریابی سازمان توسعه تجارت ایران امروز در همایش تجلیل از 18 صادر کننده برتر مازندران در ساری با اشاره به اینکه صادرات غیر نفتی در کشور یکی از دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ایران است ،گفت : میزان وابستگی کشور ما به فرآورده های نفت خام امسال 79 درصد است و این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال با کاهش 21 درصدی همراه بوده است.

توفیقی افزود : پارسال 41میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و در مجموع 140 میلیارد دلار صادرات از کشور و 61 میلیارد دلار هم واردات به کشور داشتیم
وی تصریح کرد : در 7 ماه نخست امسال نیز کشور ما با 7/24 میلیارد دلار صادرات نفتی و 7/31 میلیارد دلار واردات به کشور انجام شده است .

رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به اینکه در 7 ماه نخست امسال ارزش صادرات استان  223 میلیون دلار بوده گفت : رشد وزنی صادرات در این مدت یک میلیون و 425 هزار تن بوده است.

هاشم پور با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون ارزش وزنی انواع کالاهای وارداتی یک میلیون و 651 هزار تن بوده افزود : فرهنگ سازی در حوزه صادرات ،کمک به تحقق اهداف صادراتی و ارج نهادن به تلاش قابل تقدیر فعالان این عرصه از اهداف برگزاری این همایش است./س

برچسب ها: تجلیل ، کننده ، مازندرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.