رئیس اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان را 1. 51 اسب بخار اعلام کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، زینالی مهرامروزدر جلسه کمیته تولیدات گیاهی این سازمان گفت: این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 1. 6 اسب بخار در هکتار برسد.

وی با اشاره به اینکه متوسط ضریب مکانیزاسیون در کشور 05/1 اسب بخار است، گفت: این ضریب در آذربایجان شرقی 46/0 اسب بخار از میانگین کشور بیشتر است.

زینالی مهر با بیان اینکه آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سالجاری با جذب و توزیع یک هزار دستگاه انواع تراکتور، مقام نخست توزیع تراکتور درکشور را به خود اختصاص داده است، گفت: استان های خوزستان، لرستان و اردبیل در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

وی همچنین از توزیع چهار دستگاه کمباین ویژه برداشت برنج در میانه با استفاده از تسهیلات فنی و اعتباری خبرداد و گفت: در کشت پاییزه امسال با استفاده از 19دستگاه بذرکار کشت مستقیم، چهار هزار هکتار از اراضی غلات استان به صورت مستقیم کشت می شود.

زینالی مهر از تعمیر و راه اندازی عمیق کارهای آسیب دیده در زلزله اخیر در شهرستان ورزقان خبرداد و ادامه داد: برای تداوم تولید در این مناطق، قطعات مورد نیاز این دستگاه ها به صورت رایگان توسط شرکت کشت گستر تبریز تامین و راه اندازی شده است./س

 

برچسب ها: ضریب ، مکانسیون ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.