مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: وجود مرزهای رسمی بهترین ظرفیت برای کردستان در راه رسیدن به توسعه و پیشرفت بیشتر به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، یعقوبی  گفت: در سال های قبل تنها 27 درصد از درآمد ارزی ایران اسلامی از فروش مواد غیر از نفت به دست می آمد و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب دولت در پی تقویت بخش صادرات غیرنفتی است و  کسانی که در این بخش به فعالیت می پردازند باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی افزود: وجود مرزها در زمان جنگ یک تهدید جدی برای امنیت کشور قلمداد می شد که امروزه خوشبختانه شاهد گمرکاتی در این مکان ها هستیم و انتظار می رود که از این فرصت ها به بهترین شکل ممکن در راستای توسعه استان کردستان استفاده شود.
یعقوبی گفت:با اشاره به اینکه مرز رسمی باشماق یکی از مهمترین راه های صادرات کشور تلقی می شود و مرز بین المللی باشماق مریوان از نظر گمرکی در سال جاری رتبه هفتم کل کشور و سوم استانی را به خود اختصاص داده است که می شود با همت صادرکنندگان این رتبه ها در سال های آینده بهتر شود.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری کردستان بیان کرد: حدود 10 نفر از کشور عراق برای سرمایه گزاری در بحث کشاورزی اعلام آمادگی کرده اند و ایجاد شعبه ارزی مشترک با کشور عراق یکی از ضرورت های است که برای انجام بهتر فعالیت های داد و ستد در حال پیگیری است.
وی در پایان گفت: همچنین با اشاره به نبود خدمانات پزشکی، شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عراق در مرز باشماق، ابراز امیدواری کرد که در نزدیک ترین زمان ممکن این امکانات نیز به مرز رسمی و بین المللی باشماق اضافه شود تا همه صادرکنندگان از این امکانات مورد نیاز استفاده کنند./س
برچسب ها: مرزها ، کردستان ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.