نماينده مردم اهر و هريس در مجلس با اشاره به زلزله صبح امروز(چهارشنبه) آذربايجان گفت: بر اثراين زلزله تعدادي از واحدهاي مسكوني از جمله واحدهاي روستايي آسيب ديده و برخي زيرساخت‌ها نيز دچار خسارت شده است كه لازم است دولت در اين زمينه هرچه سريعتر اقدام كند.

عباس فلاحي نماينده مردم اهر و هريس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله در بخش‌هايي از استان آذربايجان شرقي گفت: بر اثراين زلزله تعدادي از واحدهاي مسكوني از جمله واحدهاي روستايي آسيب ديده و برخي زيرساختها موجود نيز دچار خسارت شده است.
 
وي در ادامه افزود: زلزله صبح امروز آذربايجان به بزرگي 5.1  در مقياس ريشتر بود كه خسارات احتمالي آن هنوز برآورد نشده است ولي به نظر مي‌رسد خسارت وارده چشمگير باشد.
 
نماينده اهر و هريس همچنين خاطرنشان كرد: بر اثر اين زلزله بسياري از واحدهاي مسكوني و يا شهري كه بيشتر از اين دچار خسارت اوليه شده بودند آسيب‌ديده و احتمال ريزش آنها وجود دارد .
 
فلاحي در پايان تصريح كرد: دولت بايد هر چه سريعتر نسبت به بازسازي و تامين ايمني واحدهاي مسكوني مناطق زلزله‌زده اهر، هريس، ورزقان و روستاهاي تابعه اقدام كند.

گفتني است در ساعت 9:51 صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 5/1 ریشتر شهرستان ورزقان را لرزاند که کانون آن در 10 کیلومتری ورزقان، 31 کیلومتری خواجه و 41 کیلومتری اهر واقع شده است. همچنین بنا بر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران از صبح امروز تاکنون قریب به 30 لرزه و پس‌لرزه این منطقه را لرزانده است که برخی از آنها از جمله زلزله 5/1 ریشتری ورزقان در شهرهایی نظیر تبریز نیز احساس شده است.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: زلزله ، آذربایجان ، دولت ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار