به منظور توسعه و رشد هرچه بیشتر این رشته ورزشی، ورزش تیراندازی در ایران به پنج قطب اصلی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ،دبیر فدراسیون ورزش تیراندازی كشور درنخستین نشست قطب تیراندازی شمالغرب كشوربا بیان این مطلب ، گفت: با این اقدام چندین استان همجوار تحت پوشش قطب های اصلی كه با هدف كاهش مشكلات و برنامه ریزی بهتر، سهل تر و مناسب تر ایجاد شده قرار گرفته و موجب رشد و شكوفایی بیش از پیش ورزش تیراندازی كشور می شود.

نوری با بیان اینكه فدراسیون به صورت جدی به دنبال تقویت قطب های اصلی ورزش تیراندازی در سطح كشور است افزود: برای ارتباط هیات های استانی با قطب اصلی، مطمئنا تشكیل دبیرخانه از ضروریات بوده و امید می رود این اقدام هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: حداقل فصلی یك بار جلسات قطب ها به صورت چرخشی در یكی از استان های تحت پوشش خود برگزار شود تا مسوولان هیات ها بتوانند از راهكارهای نوین و تجربیات ارزنده یكدیگر استفاده كرده و زمینه و بستر را برای رشد و توسعه بیش از پیش ورزش تیراندازی در استان خود فراهم كنند.

دبیر فدراسیون تیراندازی كشور گفت: فدراسیون تلاش مضاعفی می كند تا زیرساخت ها ، امكانات و تجهزات مورد نیاز ازجمله سلاح و مهمات مختص این رشته ورزشی را به شكل بهتری تامین كند و رایزینی و كارهای خوب و اثرگذاری نیز دراین خصوص انجام گرفته است.

نوری به ظرفیت و پتانسیل بالای تیراندازی در ایران اشاره كرد و افزود: برای رسیدن به چشم انداز ترسیم شده باید تلاش زیادی كرد و به همین جهت تولید سلاح و مهمات ورزشی استاندارد با هدف ایجاد تسهیلات و رونق بخشی به این رشته مفرح و پرطرفدار یكی از برنامه های مهم این فدراسیون است.

وی از تعمیر سلاح های تیراندازی ورزشی در استان ها به عنوان یك مشكل اساسی یاد كرد و خاطر نشان کرد:از هر قطب می توان چهار یا پنج نفر را در مدت پنج روز برای تعمیر سلاح های مورد استفاده ورزشكاران آموزش داد تا این مشكل نیز برطرف شود.

گفتنی است ،استان های 'آذربایجانشرقی، آذربایجانغربی، زنجان، اردبیل ، گیلان و قزوین' به عنوان قطب شمالغرب كشور در ورزش تیراندازی تعیین شده اند./س

برچسب ها: ایران ، تیر ، اندازی ، قطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.