نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی گفت: پیشنهاد بررسی تعرفه‌های 6 ماهه دوم سال 91 به وزارت بهداشت ارائه شده است

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر محمدرضا نوروزی با اشاره به مشکلات اقتصادی حوزه سلامت کشور گفت: سال جاری هزینه‌های حوزه سلامت با شتاب زیادی افزایش یافته است و از طرفی شاهد تورم ناشی از هدفمند کردن یارانه نیز هستیم. عدم پرداخت مطالبات جامعه پزشکی توسط بیمه‌های پایه‌ای و بیمه‌های تکمیلی و کاهش نقدینگی مراکز درمانی خصوصی، افزایش نرخ ارز و دشواری در تهیه لوازم مصرفی و تجهیزات بیمارستانی از جمله معضلات مهم اقتصاد سلامت کشور است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال بیمارستان‌های خصوصی تهران بیش از 200 میلیارد تومان از بیمه‌های تکمیلی طلب دارند که هنوز پرداخت نشده است که این موضوع در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم اخلال ایجاد می‌کند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی اظهار کرد: افزایش قیمت ارز باعث شده اگر یک دستگاه پزشکی در بیمارستان از کار بیفتد، تعمیر و فعال‌سازی آن مقرون به صرفه نباشد. بنابراین کیفیت خدمات افت کرده و مردم و بیماران بیشترین ضرر را خواهند دید.

وی اضافه کرد: با شرایط موجود، شورای عالی نظام پزشکی برای اولین بار و با توجه به رشد شدید هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و به منظور جلوگیری از افت کیفی خدمات و آسیب سلامت مردم، پیشنهاد بازنگری و بررسی مجدد تعرفه‌های خدمات درمانی برای 6 ماهه دوم سال 91 را به وزارت بهداشت ارایه کرده است.
دکتر نوروزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظام سلامت کشور بیش از هر زمانی به حمایت‌های جدی دولت و مسؤولان، باز پرداخت سریع مطالبات جامعه پزشکی توسط بیمه‌ها و اختصاص ارز به نرخ مرجع به مراکز درمانی جهت تهیه تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی نیازمند است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.