معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از واکسن آنفولانزا را برای پیشگیری از این بیماری در افراد آسیب پذیر توصیه کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر رضا سعیدی با اشاره به اینکه کودکان شش ماه تا شش سال ، افراد بالای 60 سال، مادران باردار بالای 14 هفته بارداری، کارگران شاغل در مرغداری ها، بیماران قلبی و عروقی، افراد با نقص ایمنی و بیماریهای مزمن مصرف کننده سالیسلات تا سن 18 سالگی بیشتر در معرض بیماریهای واگیردار فصلی قرار دارند و بهتر است این دسته از افراد از واکسن آنفولانزا استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد می توانند واکسن آنفولانزا را در ابتدای فصل سرما در دو نوبت و در فاصله یک ماه با مشورت پزشک تزریق و پس از آن هر سال یک بار  از آن استفاده کنند، خاطر نشان کرد: توجه به تاریخ تولید و  انقضاء واکسن و خرید از مکانهای مورد تائید از جمله داروخانه ها از جمله نکاتی است که باید در زمان تهیه واکسن آنفولانزا به آن توجه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه واکسن آنفولانزا صرفا از  این بیماری پیشگیری می کند و ممکن است فرد به سرماخوردگی های که علل ویروسی و غیر ویروسی باشد مبتلا شود، خاطرنشان كرد: اين واكسن بهترين روش پيشگيري از آنفلوآنزا است و حدود 70 تا 90 درصد از ابتلا به اين بيماري پيشگيري مي‌كند.

رييس مركز بهداشت خراسان رضوي کاهش حضور در اماکن پر ازدحام و تردد در بیرون از منزل، شستشوی مرتب دست ها، اجتناب از دست و روبوسی با افراد مبتلا، مصرف مايعات، مصرف ميوه هايي مانند ليمو شيرين و پرتقال، مصرف سوپ هاي فصلي داراي شلغم از راهكارهاي پيشگيري و درمان بيماري سرماخوردگي و آنفلوانزا  برشمرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار