معاون عمرانی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان سمنان گفت: بسیاری از حفاری‏ها بدون علائم در سطح شهر رها می‏شود و نقشه کاملی از تاسیسات شهری وجود ندار





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حسن اقوامی‏پناه صبح امروز در کمیسیون حفاری شهرستان سمنان که در فرمانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‏های مجری در حفاری‏های سطح شهر، با نظارت بیشتر و دقیق‏تر بر پیمانکاران ضریب امنیت ترافیکی معابر عمومی را افزایش دهند.

وی گفت: در شهر سمنان، نقشه کامل و شفافی از تاسیسات داخل شهری وجود نداشته و این امر به علت تعدد دستگاه‏های مجری حفار بوده که سبب اختلال در امر حفاری و آسیب رسیدن به تاسیسات شده است.

معاون عمرانی و برنامه‏ریزی فرماندار شهرستان سمنان بیان کرد: کارهای نیمه‏کاره اصلاً مورد تایید ما نبوده و گاهی اوقات مشاهده می‏شود که به علت ادامه‏دار بودن حفاری یا ترمیم و موکول شدن آن به روز بعد، قسمت حفاری بدون هیچ‏گونه علائم و چراغ گردون رها شده و این امر باعث بروز حوادث جبران‏ناپذیری می‏شود.

اقوامی‏پناه از دستگاه‏های مجری خواست تا با نظارت بیشتر و دقیق‏تری بر پیمانکار خود، ضریب امنیت ترافیکی را در شهرستان سمنان افزایش دهند.

وی همچنین بر لزوم اخذ استعلام برای انجام حفاری توسط دستگاه‏های مجری تاکید کرد.

علی معینیان، رئیس شرکت آب و فاضلاب سمنان نیز در این نشست گفت: هم‏سطح کردن ممهورها در دستور کار این شرکت قرار داشته و در این راستا، با پیمانکار جداگانه‏ای نیز قرارداد بسته‏ایم.

وی بیان کرد: از ابتدای سال 91 ترمیم نوار حفاری شبکه آب و فاضلاب به عهده این شرکت گذاشته شده است.

در پایان جلسه نیز مقرر شد تا هم‏سطح کردن ممهورها از میدان قومس تا میدان استاندارد توسط دستگاه‏های مربوطه آغاز شود و در این رابطه نیز شهرداری سمنان همه مجوزهای لازم را صادر کند.

هماهنگ نبودن زمان حفاری‌ها در سمنان

پیش‏تر مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان از هماهنگ نبودن زمان حفاری‌شرکت‌های مختلف در این شهر انتقاد کرده بود.

علی‏اکبر باغبان در پاسخ به اتفاقی که در خیابان حکیم الهی سمنان افتاد، هم‏زمانی نادر ترکیدگی لوله‌ آب در این محل و عملیات آسفالت را عامل این اتفاق عنوان کرد.

وی نبود هماهنگی میان شهرداری در آسفالت خیابان و شرکت آب و فاضلاب شهری در رسیدگی به وضع لوله‌های آب را در این مورد رد کرد.

باغبان، فرسودگی لوله‌های آب را امری غیرقابل انکار و بروز چنین اتفاقاتی را در هر زمانی محتمل می‌دانست.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری سمنان درباره هماهنگ نبودن زمان حفاری‌ شرکت‌های مختلف گفت: ناهماهنگی زمانی در تزریق بودجه به نهادهای مختلف عامل ناهماهنگی زمانی اجرای پروژه‌هاست.

باغبان همچنین از نادرست بودن این تصور که متولی حفاری‌ها شهرداری است، گفت و به مشکلات ناشی از حفاری‌ها برای آسفالت خیابان‌ها اشاره کرد.

وی گفت: با حفاری یک نوار با عرض مشخص فقط به همان عرض مشخص و اطراف آن آسیب نمی‌رسد، بلکه در کل آسفالت ترک‌هایی ایجاد می‌شود و به طور کلی مقاومت و کیفیت آسفالت خیابان کم می‌شود؛ به گونه‌ای که گاه مجبوریم به جای آسفالت مجدد نوار حفاری، همه‌ یک خیابان را آسفالت کنیم و این، هزینه‌های هنگفتی برای شهرداری در بر دارد.

مشکل اصلی ناهماهنگی در حفاری‏ها بودجه است

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مشکل اصلی ناهماهنگی در حفاری‏های شهری، نحوه اختصاص بودجه است.

اندیشه محمودیان نحوه‌ تخصیص اعتبار برای شرکت‌های مختلف و زمان اختصاص اعتبارات را عامل نبود هماهنگی زمانی بین نهادها برای اجرای پروژه‌های حفاری عنوان کرد.

تنوع خدمات‏رسانی، نحوه‌ متفاوت اجرای پروژه‌ها و برخی ملاحظات فنی مواردی بود که وی به عنوان موانع هم‏زمانی اجرای پروژه‏ها ذکر کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ماهیت خدمات‌رسانی شرکت‌های مختلف را متفاوت و هم‌گرایی به منظور اجرای هم‌زمان پروژه‌ها را با این وجود بسیار مشکل عنوان کرد.

از محمودیان در ارتباط با امکان تجمیع حفاری‌ها و کارگزاری تأسیسات در یک حفره‌ واحد پرسیدیم که وی هم به موضوع مدیریت واحد شهری اشاره کرد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان همراه کردن سه وزارت‌خانه به ‌منظور اجرای پروژه‌ای واحد را بسیار مشکل ‌دانست و اساساً وجود کار در محل حفاری برای شرکت‌های مختلف و وجود اعتبار اجرای طرح در زمان اجرای پروژه را به طور هم‌زمان امری دور از انتظار عنوان کرد.

از آمادگی شهرداری سمنان به منظور گفت‏وگو برای رسیدن به نقطه‌ای مشترک برای اجرای طرح‌های مشترک گفتیم و معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان سمنان پاسخ داد: آمادگی برای گفت‏وگو راه حل این مشکل نیست، بلکه مشکل اصلی بودجه است.

وی تصریح کرد: حتی با فرض رسیدن به این تصمیم برای اجرای طرح مشترک حفاری، پراکندگی بودجه‌ها مانع از این امر می‏شود و اگر تصمیمی برای اجرا وجود داشته باشد، شهرداری باید متحمل هزینه‌های هنگفتی شود که این امکان برای شهرداری نیز وجود ندارد./ج1

برچسب ها: سمنان ، حفاری ، فرماندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.