مربی آموزش واحدآتش نشانی شرکت های پالایشی گاز کشور از طراحی و ساخت شبیه ساز آتش سوزی مایعات نفتی در پالایشگاه خانگیران خبر داد.

رضا ربانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر افزود: با توجه به نیازی که پالایشگاه ها برای بارگیری مایعات نفتی دارند شبیه ساز آتش سوزی مایعات نفتی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد طراحی و ساخته شد.

وی با بیان این که سرمایه اصلی و کار بنیادی هر نهاد و سازمانی نیروی متخصص و کارآزموده آن مجموعه است اظهارداشت: هر چه تخصص افراد بالاتر برود عملکرد نهاد یا سازمان در خدمت رسانی بهتر و موثرتر خواهد بود از این رو این فاکتور در ادارات آتش نشانی که برپایه حفظ جان و مال مردم پایه ریزی شده نمود بیشتری دارد.

ربانی با اشاره به فعالیت سخت آتش نشانان در مقابل حوادث احتمالی تصریح کرد: پرسنل آتش نشانی با حضور در دوره های تخصصی ضمن فراگیری دوره ها، مهارت های بیشتری را هم برای پیشگیری و مقابله با حوادث فرا می گیرند.

وی در ادامه به عملکرد این شبیه ساز اشاره و بیان داشت: این شبیه ساز آتش سوزی مایعات نفتی به همت واحد آموزش آتش نشانی پالایشگاه طراحی و در زمین تمرین آتش نشانی این شرکت نصب شده است.

مربی آموزش واحدآتش نشانی شرکت های پالایشی گاز کشور ادامه داد: در این محوطه تجهیزات مختلفی اعم از حوضچه آتش سوزی(مخزن آتش سوزی فواره ای)، اتاق دود، شبیه ساز برج های تماس، آتش سوزی و عملیات نجات در سازه های فلزی چند طبقه، آتش سوزی در سکوهای بارگیری مواد نفتی نصب گردیده و آتش نشانان با انجام تمرینات مستمر، آمادگی مقابله با حریق و اجرای عملیات امداد و نجات واقعی را کسب می کنند.

ربانی با بیان این که ساخت شبیه ساز آتش سوزی مایعات نفتی 400 نفرساعت کارکرد داشته است تاکیدکرد: برای طراحی، ساخت و نصب این شبیه ساز 10 میلیون تومان اعتبار صرف شده است/س

برچسب ها: ساخت ، شبیه ، ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.