رژيم صهيونيستي از هياهوي انتخابات رياست جمهوري در آمريکا براي مخفي سازي شروع طرح ساخت واحدهاي مسکوني جديد در اراضي اشغالي استفاده مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه لس آنجلس تايمز امروز نوشت: گروه ضد شهرک سازي موسوم به "کنون صلح" اعلام کرد، اسرائيل روز سه شنبه مناقصه هايي براي ساخت 1285 واحد مسکوني جديد يهودي نشين در ناحيه قدس و شهرک آريل در کرانه باختري منتشر کرد که همگي بر روي اراضي ساخته مي شود که اسرائيل طي جنگ 1967 خاورميانه به تصرف در آورد.
پيشنهادهاي جديد براي ساخت و ساز که يکي از بزرگترين مناقصه ها ظرف چند ماه اخير است، از جمله 1213 واحد مسکوني را در اراضي الحاقي به قدس که فلسطينيان در مورد آن ادعاي مالکيت دارند، شامل مي شد. 27 واحد مسکوني ديگر در آريل ساخته خواهد شد که يک شهرک يهودي نشين بزرگ در عمق کرانه باختري در نزديکي نابلس است.
اين طرحها قبلا به تصويب دولت اسرائيل رسيده و پيشنهاد مناقصه يکي از مراحل نهايي قبل از شروع ساخت و ساز است.
مقامات گروه "اکنون صلح" از دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به علت توسعه شهرک ها فراسوي خط سبز که مشخص کننده اراضي تصرف شده در سال 1967 است انتقاد و وزارت مسکن اسرائيل را به تلاش براي مخفي کردن مناقصه اعلام شده در روزي که توجهات بر انتخابات آمريکا معطوف است، متهم کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار