رئیس سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از صادرات 103میلیون و 400 هزار دلاری فرش در هفت ماهه امسال از استان آذربایجان شرقی خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،محمد جعفرعظمایی با بیان این مطلب افزود : علی رغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی موجود در کشور ، شهرت جهانی فرش دستبافت تبریز عاملی موثر در افزایش تقاضا برای محصولات صنعت فرش استان می باشد .

عظمایی تصریح کرد : صادرات فرش دستباف با وجود مشکلات موجود از وضعیت خوبی برخوردار است و از این نظر در راستای افزایش صادرات با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران هیات های تجاری مختلفی جهت بازاریابی و سلیقه یابی، به کشورهای روسیه، اندونزی، ژاپن، ترکیه، لبنان و سایر کشورها اعزام شده اند و در نیمه دوم سال جاری نیز طراحان، تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به نمایشگاههای فرش اعزام خواهند شد .

عظمایی گفت: در حال حاضر فرش ایرانی به بیش از 100کشور دنیا نظیر آلمان ، ایتالیا ، کانادا ، ژاپن ، ترکیه ، اسپانیا، لبنان ، انگلیس ، چین ، مکزیک ، عربستان ، سوریه ، ترکمنستان ، اردن ، آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود و خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمده است .

عظمایی همچنین با اشاره به اشتغالزائی بالای فرش دستبافت در آذربایجان شرقی گفت: در استان آذربایجان شرقی بیش از 500 هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم از صنعت فرش دستبافت امرار معاش می کنند که این امر نشان از علاقه بالای مردم این منطقه به این هنر-صنعت ارزشمند می باشد.

عظمایی افزود : اداره فرش سازمان تمهیداتی جهت حمایت از تولید کنندگان قالی ، دارندگان پروانه غیر متمرکز فرش دستبافت با مدیریت متمرکز برای دریافت تسهیلات ایجاد کرده است .در این راستا در مجموع 37 طرح پروانه غیر متمرکز فرش در سال گذشته از محل مشاغل خانگی برای اخذ تسهیلات معرفی شدند ./س

برچسب ها: صادرات ، صنایع ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.