معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از معرفی 2 هزار و 750 نفر از بافندگان فرش استان به بیمه تامین اجتماعی خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علیرضا کفاشی صبح امروز در جمع مسئولان این مجموعه اظهار کرد: بیمه کاملی برای بافندگان فرش در نظر گرفته شده است و در این راستا بافندگان استان نیز با طی مراحل اداری به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

وی به جزئیات بیمه بافندگان فرش اشاره کرد و گفت: از کل سهم بیمه بافنده 20 درصد توسط دولت و تنها هفت درصد توسط بافنده پرداخت می‌شود و هم شامل بیمه درمانی و هم بیمه بازنشستگی می‌شود که در این راستا در استان 2 هزار و 750 نفر از بافندگان به سازمان بیمه تامین اجتماعی معرفی‌ شده‌اند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به فعالیت‌های این مجموعه برای توسعه بحث مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در این راستا یک‌هزار و 700 نفر برای برخورداری از تسهیلات به بانک‌های عامل سطح استان معرفی شده‌اند.

کفاشی به برگزاری المپیاد فرش و افتخارات استان در این بخش نیز اشاره کرد و یادآور شد: امسال در مقطع المپیاد دانش‌آموزی موفق به کسب مقام دوم بافت فرش و در مقطع دانشجویی نیز موفق به کسب مقام سوم بخش بافت فرش شدیم.

*19 هزار واحد صنفی در استان فعال است

وی از فعالیت 19 هزار واحد صنفی در استان خبر داد و گفت: همچنین در سطح استان چهار مجمع امور صنفی فعالیت می‌کند که این مجامع در شهرستان‌های بیرجند، فردوس، نهبندان و قاین فعال هستند و در سایر شهرستان‌ها نیز نمایندگی مجمع امور صنفی فعالیت می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به اجرای طرح میزان برای کارکنان دولت اشاره کرد و یادآور شد: طرح میزان به معنای توزیع کارت خرید اعتباری ویژه کارکنان دولت و کارگران است است که به مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان شارژ می‌شود و در اقساط 24 ماهه با بهره چهار درصد قابل پرداخت است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.