"بنيامين نتانياهو" و "ايهود باراک" نخست وزير و وزير جنگ رژيم صهيونيستي که تا روز گذشته رامني را رييس جمهور دوست و مطلوبشان اعلام مي کردند به يکباره با انتخاب اوباما با لحن منافقانه هميشگي خود و در چرخشي 180 درجه ضمن تبريک پيروزي باراک اوباما به وي، از او خواستند همچنان از تل آويو حمايت کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار، نخست وزير رژيم صهيونيستي با تبريک پيروزي باراک اوباما در انتخابات آمريکا؛ بر ائتلاف اين رژيم با آمريکا تأکيد کرد و ابراز اميدواري کرد که همکاري‌هاي تل آويو- واشنگتن، از هر زماني در دور جديد چهار ساله رياست جمهوري اوباما؛ بيشتر شود.

وي ادامه داد: ما به همکاري با اوباما براي تأمين امنيت خود ادامه مي‌دهيم.

نتانياهو که مناسباتش با رئيس جمهور منتخب آمريکا آشکارا پر تنش است در بيانيه اي وعده داد براي تضمين منافع حياتي امنيت آمريکا و اسرائيل با باراک اوباما کار خواهد کرد.

"ايهود باراک" هم پس از تبريک اين پيروزي، گفت: اطمينان دارد که اساس روابط واشنگتن و تل آويو و همکاري اين دو، ريشه‌اي است.

وي افزود: "بدون شک سياست اوباما ريشه در تأمين امنيت اسرائيل و کمک به ما براي مقابله با مشکلاتمان در منطقه دارد. من معتقدم با ادامه دوستي عميق ما و تشريک تجارب با باراک اوباما، ما مي‌توانيم بر مشکلات خود فائق آييم."

باراک ابراز اطمينان کرد در صورتي که دو طرف در مواضع خود دچار اختلاف نظر شوند اين اختلافات قابل حل است.

"دني آيالون" معاون نخست وزير اين رژيم هم با تبريک به اوباما گفت: اوباما عالي‌ترين رئيس جمهور براي اسرائيل است.

شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي، هم در اولين اظهارنظر پيرامون پيروزي دوباره باراک اوباما به رسانه ها با برشمردن رئيس جمهور آمريکا به عنوان فردي که دنبال ايجاد صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان است، مدعي شد که وي اقدامات ضد فلسطيني خود را در حمايت از اسرائيل تداوم مي بخشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۱
سلام چرا با وجود اینکه میان اوباما و رامنی ،به وضوح سیاست های رامنی به صهیونیست ها نزدیکتر بود باز هم اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد؟
آخرین اخبار