دبير کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: انگليس اگر به دنبال برقراري امنيت است بهتر است مسائل دروني کشور خود را حل کند تا اينکه بخواهد به بهانه‌ ايجاد امنيت وارد کشورهاي ديگر شود.

مير حسن آصفري  نماينده اراک و کميجان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران تصريح کرد: انگليس اگر به دنبال برقراري امنيت است بهتر است مسائل دروني کشور خود را حل کند تا اينکه بخواهد به بهانه‌ ايجاد امنيت وارد کشورهاي ديگر شود.

اين نماينده مجلس ادامه داد: اتفاق خاص و مهمي درخليج فارس نيفتاده که بخواهند در اين منطقه امنيت برقرار کنند، امينت خليج فارس متعلق به کشورهاي حوزه خليج فارس است.

وي در ادامه افزود: ما صراحتا اعلام مي‌کنيم که به جد با هرگونه حضور هوايي، زميني، سطحي و زير سطحي به آب‌هاي خليج فارس در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران برخورد خواهيم کرد و اجازه هيچگونه اقدام نظامي در مناطق متعلق به جمهوري اسلامي ايران در مرزهاي آبي، خاکي و هوايي را نخواهيم داد.

دبير کميسيون امنيت ملي با اشاره به تنگه هرمز گفت: تا زماني که تهديدي متوجه ما نباشد اقدامي براي بستن تنگه هرمز انجام نخواهيم داد در غير اين صورت ما حتما از موقعيت و نقاط استراتژيک در جهت دفاع از کشور استفاده خواهيم کرد.

آصفري خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران نه تنها هيچگونه تهديد امنيتي براي همسايگان خود بويژه کشورهاي حوزه خليج فارس نخواهد بود بلکه تکميل دايره امنيتي کشورهاي همسايه است و به عنوان يک پتانسيل امنيتي براي حفاظت از اين کشورها خواهد بود.

وي در ادامه تصريح كرد: امروز جمهوري اسلامي ايران از قدرت نظامي بالايي برخوردار است و هرگونه تصدي و توطئه را کمترين زمان ممکن پاسخ مي‌دهد و کشورهاي همسايه مي‌توانند از جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک همسايه مقتدر و يک فرصت در جهت مقابله با تهديداتي که ممکن است از سوي کشورهاي غربي بويژه رژيم صهيونيستي متوجهشان شود استفاده کنند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تنگه ، هرمز ، مجلس ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار