مديركل انتقال خون خوزستان گفت: تا كنون در تامين خون مورد نياز مشكلي نداشته‌ايم و مشاركت مردم در اهدا خون مناسب است و ميزان ذخاير نيز به اندازه كافي است ولي از آن‌جا كه خون زمان مشخصي براي نگه‌داري دارد، همه مراجعه‌كنندگان براي اهدا خون پذيرش مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،دكتر عبدالحسين قاسم‌زاده اظهار كرد: از 9 پايگاه انتقال خون در كشور پلاسما به كشور آلمان صادر مي‌شود كه يكي از اين تعداد، پايگاه خوزستان است.

 

وي افزود: از ابتداي سال 91 تا كنون 20 هزار واحد پلاسما از خوزستان به اين كشور صادر شده است. ميزان صادرات پلاسما از خوزستان به آلمان از سال 86 تا كنون به 101 هزار واحد مي‌رسد.

 

قاسم‌زاده تصريح كرد:‌ اين پلاسماها در كشور آلمان به داورهاي IVIg ، فاكتورهاي انعقادي و داورهاي مورد نياز تبديل شده و دوباره به كشور فرستاده مي‌شود.

 

وي افزود: به دليل مشكلاتي نصب و راه‌اندازي دستگاه اشعه خون كه سال پيش خريداري شده بود، ممكن نبود ولي به تازگي اين دستگاه در پايگاه انتقال خون نصب شده و به زودي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

 

مديركل انتقال خون خوزستان با بيان اين كه با اين دستگاه خون‌ها اشعه داده مي‌شوند، گفت: بيماران خاص بايد از خون‌هاي اشعه ديده استفاده كنند و خون معمولي ممكن است آنتي‌ژن‌هايي داشته باشد كه اين افراد نسبت به آن حساس باشند. تا به حال از خون‌هاي فيلتر شده براي اين افراد استفاده مي‌شد كه از اين به بعد مي‌توان از خون اشعه‌ديده استفاده كرد. /س
برچسب ها: صادرات ، پلاسما ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.