داستان ما از چندین سال پیش شروع شد مرد معماری که می خواست بازنشسته شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، درست بود مرد بعد از سال ها رنج و تلاش حال دیگر نیاز به استراحت داشت و به همین علت می خواست از کارش بازنشسته شود و صاحبکارش در عین ناخشنودی موافقت کرد ولی خواهش کرد تا در آخرین کارش خانه ای را بسازد و او پذریفت و معمار برای رسیدن به راحتی زودتر و سود بیشتر ساخت خانه را با وسایل نامرغوب و با بی دقتی شروع و به همان طور نیز به پایان رساند و کلید را به صاحبکار داد ولی اندکی بعد کلید را بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ای برای تو، برای سال ها رنج و تلاش و این خانه باشد برای دستمزدهای عقب افتاده است معمار یکه خورد و سر در گریبان فرو برد.

در واقع اگر می دانست که خودش قرار است در این خانه بنشیند لوازم و مصالح بهتر و تمام مهارتی که در کار داشت برای ساختن آن به کار می برد.

آری این داستان ماست.

ما زندگیمان را می سازیم، هر روز می گذرد، گاهی ما کمترین توجهی به آنچه می سازیم نداریم سپس در اثر یک رویداد ناگهانی به خود می آییم و می فهمیم در همین ساخته ها زندگی می کنیم اما گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم ممکن نیست.

دانشمندان معتقدند که: انسان در طول زندگیش به سناریوهایی که برای خود می سازد بازی می کند و آنها اگر چه در حال حاضر سناریوهایی نامنظم و کم تاثیرند ولی در آینده همین سناریوها خانه ای می شوند برای زندگی آن شخص، که اگر به درستی عمل کرده باشند خانه ای زیبا و مستحکم و اگر نادرست عمل کرده باشند خانه ای سست به همراه رنج و عذاب.

یک آسیب شناس اعلام کرد: ما درون خودمان یک انگیزه ناآگاهانه برای از بین بردن خودمان داریم به طوری که که ما متوجه نمی شویم که با این اعمال چه خانه و کاشانه ای برای خود به ارمغان می آوریم به طور مثال افرادی که سیگار بدست گرفته اند نمی دانند در آینده سرنوشتی هولناک در پیش دارند.

گفتنی است، اسلام نیز رفتار انسان را به همین شکل تشبیه کرده و اعمال انسان را در این دنیا خشتی برای ساخت خانه اش در دنیا نهاده است و مردم به اعمال نیک اگر چه سود کمتری در حال حاضر برای آنان دارد تشویق کرده است./ز

برچسب ها: اعمالمان ، خشتی ، معماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار