مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: سالن مسافری پایانه مرزی تمرچین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بابک طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت:ساماندهی سایت موقت، ساخت سالن تجاری با ساختمان‌های جانبی با زیربنای 2500 مترمربع، محوطه سازی و احداث مسیرهای سه گانه اطراف پایانه مرزی تمرچین همراه با تاسیسات برقی و مکانیکی و فضای سبز محوطه از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در سال‌های گذشته است که در شهریورماه سال 90 با اعتبار 68 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد:احداث سالن مسافری و محوطه سازی اطراف این پایانه مرزی به همراه ساخت سردرب‌ها نیز در تیرماه سال گذشته با اعتبار 33 میلیارد ریال آغاز و هم اکنون نیز از 64 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که پیش‌بینی می‌شود تا قبل از پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

طالبی افزود: عملیات اجرای تاسیسات زیربنایی و محوطه‌سازی ایست اختیاری با مساحت 6.4 هکتار در سه بخش فضاهای اداری، پشتیبانی و پارکینگ با برآورد اولیه 55 میلیارد ریال به عنوان برنامه‌های بعدی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی در این مرز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در این راستا اجرای تاسیسات زیربنایی و محوطه‌سازی ایست اختیاری به مناقصه گذاشته شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد به طوری که تاکنون 5 میلیارد ریال در این ارتباط هزینه شده است.

طالبی گفت: در سیاست‌های اقتصادی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی یکی از موارد مهم در ایجاد اشتغال و درآمد به استفاده از امکانات بالقوه جغرافیایی استان در همسایگی با چند کشور به عنوان یک مزیت تجارت منطقه‌ایی تاکید شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به توسعه زیرساخت‌های لازم و ایجاد نیازهای سخت‌افزاری برای بالفعل شدن این مزیت امکان تردد کامیون‌های ترانزیتی از آذربایجان‌غربی افزایش یافته که با استناد به نظریه‌های بین‌المللی مبنی بر ایجاد یک شغل پایدار با تردد هر 5/2 کامیون ترانزیتی به کشور، می‌توان نقش اقدامات این اداره کل در جهت توسعه بسترهای عبور و مرور ناوگان‌های ترانزیتی را به روشنی درک کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.