رئیس جامعة المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه سرگرمی و بازی در دنیای امروز یک رسانه است، گفت: یکی از کارهایی که باید در قم انجام شود پایه‌ریزی فلسفی، اخلاقی و فقهی راجع به بازی‌های رایانه‌ای است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی اظهار داشت:‌ در قلمرو سبک‌های زندگی که باید اندیشه خود را نشان دهد بخش مهمی به حوزه بازی‌ها اختصاص دارد و مفهوم بازی با گذشته تفاوت بسیاری داشته است.
اعرافی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم زندگی بشر بازی و سرگرمی است، اضافه کرد: امروز بازی روح جدید پیدا کرده و به شکل یک رسانه درآمده است و این عرصه مهم زندگی باید مورد تأثیر آن نگاه ارزش‌مدار دینی قرار گیرد زیرا از این راه می‌توان کارهای بزرگی کرد که با هیچ فعالیت تبلیغی قابل مقایسه نیست.
وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به مفهوم‌شناسی بازی اهتمام جدی داشته باشیم افزود: یکی از کارهای مهمی که باید در قم انجام شود پایه‌ریزی فلسفی، اخلاقی و فقهی راجع به بازی‌های رایانه‌ای است.
رئیس جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: روح بسیاری از بازی‌هایی که امروز در دنیای غرب تولید می‌شود، این است که فرهنگ آمریکایی را در دنیا ترویج کند.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط باید در نظام اخلاقی و فکری بازی کارهای اساسی انجام شده و بازی‌ها را در خدمت ترویج سبک زندگی اسلامی قرار دهیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.