معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران با اشاره به برتری ناوگان هلی‏کوپتری ایران در خاورمیانه، از ساخت بالگردهای 8 و 14 نفره در داخل کشور خبر داد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  سیدمحمدمهدی هادوی در نشست مشترک دست‏اندرکاران معاونت پژوهش سازمان صنایع هوایی ایران با شماری از نخبگان و فعالان مرکز نوآوران و همکاری‏های علمی شهید فهمیده استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار داشت: فعالیت در زمینه ساخت بالگردهای هشت و 14 نفره مصوبه کارگروه توسعه هوایی ایران است.

وی تصریح کرد: در این بخش، هم‏اکنون فعالیت‏های تعمیر و نگهداری بالگردها به نحو احسن انجام می‏شود و ناوگان هلی‏کوپتری جمهوری اسلامی ایران همچنان در سطح خاورمیانه در رتبه نخست قرار دارد.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران افزود: با وجود اینکه کشورمان هشت سال درگیر جنگ تحمیلی بوده است اما باز هم از لحاظ تعداد و تنوع ناوگان هلی‏کوپتری در سطح بالایی قرار داریم و توانایی تعمیر و نگهداری تجهیزات در این بخش نیز به خوبی وجود دارد.

هادوی افزود: در برهه کنونی باید در بخش‏های پشتیبانی، امداد و نجات و امور نظامی به طراحی بالگرد بپردازیم.

 

صنعت هوایی در ایران جدیت پیدا کرده است

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران بیان کرد: کارها در صنعت هوایی باید با نیازهای فناوری و صنایع هوایی کشور و به صورت ملموس، عملیاتی و کاربردی پیش برود.

وی تصریح کرد: صنعت هوایی به عنوان یکی از صنایع پیشرو و مادر مطرح بوده و صنایع دیگر را به دنبال خود می‏کشد و در سال‏های اخیر پرداختن به صنعت هوایی در ایران جدیت بیشتری پیدا کرده است.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران اضافه کرد: یکی از مهم‏ترین مسائل در صنایع هوایی، توجه به سامانه‏های متعدد هواپیماست که از پیچیدگی‏های خاصی برخوردار بوده و باید به خوبی به آن پرداخته شود.

هادوی ادامه داد: امروز ناوبری به کمک ماهواره دنیایی از فناوری را با خود به همراه دارد و در صورتی که به آن پرداخته شود، شاهد خواهیم بود که سرریز این فناوری در صنایع دیگری نظیر خودروسازی مورد استفاده قرار می‏گیرد.

وی با بیان اینکه موتورهای توربوفن هواپیما نیازمند داشتن فناوری‏های پیچیده‏ای است، خواستار توجه همه محققان و پژوهشگران به این بخش و رسیدن به گستره دانش آن شد.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران ادامه داد: مسائل مربوط به مرحله فرودگاهی و ناوبری بسیار پیچیده است و صنعت هوایی از این حیث نیز اهمیت بسیاری دارد.

هادوی ادامه داد: حجم کار در صنایع هوایی کشور بسیار سنگین است و اگر این طرح‏ها انجام شود، به پای برخی کشورهای توسعه‏یافته خواهیم رسید و سبب جهش فناوری در ایران می‏شود.

وی با بیان اینکه باید از توان دانشگاه‏ها، شرکت‏های دانش‏بنیان و بخش خصوصی در صنایع هوایی کشور استفاده شود، گفت: برای رشد صنعت هوایی کشور باید تفکر مدیریتی خاصی حاکم باشد و همه ظرفیت‏های کشور به کار گرفته شود.

 

حضور صنایع هوایی در سمنان افزایش می‏یابد

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران بر لزوم برقراری ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و افزود: تاکنون تجریه‏های خوبی در تعامل با شرکت‏های دانش‏بنیان و بخش خصوصی داشته‏ایم و اخیراً نیز چند طرح مختلف با حضور این شرکت‏ها در صنایع هوایی کشور بررسی شد.

هادوی افزود: تجربه نشان داده است که می‏توان سامانه‏ها و دانش‏های پیچیده‏ را نیز در ارتباط با دانشگاه به رشد رساند و سپس به صنعت ارائه داد.

وی با اشاره به اعتبارات مطلوبی که برای صنایع هوایی در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اختصاص داده شده است، اظهار داشت: مشکلات چندانی در زمینه اعتبارات در این حوزه وجود ندارد و باید همه انگیزه، تلاش و علاقه جوانان و متخصصان ایرانی برای پیشبرد امور به کار گرفته شود.

معاون پژوهشی سازمان صنایع هوایی ایران با بیان اینکه دانشگاه سمنان می‏تواند همکار خوبی برای این سازمان باشد، گفت: با توجه به نزدیکی سمنان به پایتخت، به نحو بهتری می‏توان با دانشگاه سمنان کار کرد و باید فعالیت‏های صنعت هوایی در سمنان توسعه داده شود.

هادوی اضافه کرد: بخش خصوصی نیز در استان سمنان نشان داده است که توان پاسخگویی به نیازهای پیچیده را دارد و خودش را به مسائل عادی و روزمره محدود نکرده است./ج1

برچسب ها: سمنان ، ناوگان ، هلیکوپتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.