جانشین اداره محیط زیست خرمشهر گفت: مهاجرت پرندگان مهاجر مناطق سردسیری به مناطقی مانند خرمشهر هر ساله از آذر و دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،غدیر مراعی اظهار کرد: با شدت گرفتن فصل سرما در ماه‌های آذر و دی در مناطق سردسیری، پرندگان مهاجری از خانواده‌های اردک سانان به خطه‌های گرمسیری مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: پرندگانی مانند فلامینگو، اردک سرمرمری، اردک سرسبز، نوک پهن، نوک حنایی، سرسفید و اردک ‌تاجدار با شروع فصل سرما وارد مناطق زیستی شهرستان خرمشهر می‌شوند.

جانشین اداره محیط زیست خرمشهر ادامه داد: تالاب ناصری، زمین‌های نیشکر در 70 کیلومتری خرمشهر و دشت‌های مشارع و جفیر از زیستگاه‌های عمده این پرندگان به شمار می‌روند.

وی با اشاره به تعداد دفترچه‌های شکار صادر شده برای شکارچیان گفت: از دو هفته پیش در حدود 50 دفترچه شکار برای شکارچیان در این فصل صادر شده است.

مراعی گفت: پنج محیط‌بان خرمشهری به صورت فعال در زیستگاه‌های طبیعی خرمشهر حاضر بوده و از پرندگان حمایت شده‌ای مانند فلامینگو محافظت می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: شکار پرندگان حمایت شده در همه زیستگاه‌های طبیعی خرمشهر ممنوع بوده و در صورت شکار این پرندگان با افراد برخورد قانونی صورت می‌گیرد./س
برچسب ها: مهاجرت ، پرندگان ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.