مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر از برداشت زعفران از 5هکتار سطح زیر کشت این شهرستان خبر داد.

پیام ذوالعلی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان با اعلام این خبر افزود : برداشت زعفران در این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه شروع وتا دهم آذر ماه سال جاری ادامه دارد.

وی بیشترین سطح زیر کشت این محصول رادر روستای اسکر واقع در بخش مرکزی رابر دانست واظهار داشت :متوسط برداشت زعفران خشک این شهرستان در هر هکتار حدود 35کیلو می باشد.

ذوالعلی گفت : شهرستان رابر به لحاظ استعدادهای بالقوه از نظر کشاورزی محل مناسبی برای زراعت محصول زعفران بوده که کشت این محصول در این شهرستان از سال 75آغاز شده است ومحصول زعفران این مناطق از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد : جهت حفظ مرغوبیت وعطر ورنگ زعفرا ن بهترین موقع برداشت گل صبح زود قبل از باز شدن غنچه ها وچیدن گل ها باید قبل از طلوع آفتاب به اتمام برسد.

ذوالعلی از کشاورزانی که قصد احداث زعفران را با داشتن حداقل یک هکتار زمین می توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه واز تسهیلات بانکی استفاده نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر تصریح کرد: با توجه به نیاز آبی پایین زعفران ونیاز نداشتن به آبیاری در فصل تابستان ،کشت این محصول در مناطقی که با کمبود آب روبرو هستند به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است./س

برچسب ها: آغاز ، برداشت ، زعفران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.